Regulă pentru șoferi la minus zero grade. Verificați înainte să plecați la drum!
Care este presiunea corectă în anvelope? Din cauza temperaturilor scăzute din sezonul rece, este recomandat ca mașinile să fie echipate cu cauciucuri de iarnă. Acestea își mențin elasticitatea inclusiv la temperaturi negative și au o aderență mai bună decât cele de vară.
Este esențial ca presiunea din anvelope să fie reglată corect, mai ales în sezonul rece. În zilele geroase, temperatura asfaltului poate scădea sub limita de îngheț, ceea ce crește semnificativ riscul de formare a poleiului.
Presiunea corectă a anvelopelor
Astfel, anvelopele de vară trebuie evitate în această perioadă, deoarece sunt concepute pentru temperaturi ridicate și devin rigide la frig. Pe măsură ce temperatura scade, aderența acestora se reduce considerabil.
Pe de altă parte, anvelopele de iarnă sunt realizate dintr-un cauciuc special care își păstrează elasticitatea la temperaturi scăzute, asigurând o aderență mai bună. Totuși, pentru o performanță optimă, este important să se verifice și să se mențină presiunea corectă în anvelope.
În general, o presiune de 2.2 bari este considerată adecvată pentru anvelope, însă presiunea corectă este stabilită de fiecare producător auto în parte. Aceasta poate fi găsită pe etichetele aplicate în anumite zone ale vehiculului sau în manualul de utilizare al mașinii.
O presiune prea mică în anvelope duce la uzura prematură a acestora, în timp ce o presiune prea mare reduce aderența și crește riscul de explozie.
Informațiile referitoare la presiunea corectă a anvelopelor pot fi găsite în următoarele locuri:
- pe capacul rezervorului mașinii sau pe stâlpul vehiculului;
- în cartea mașinii;
- în fișa tehnică a anvelopei sau în documentele de proveniență ale acesteia;
- online, pe site-ul producătorului anvelopei.
Când temperatura scade sub 0 grade, o recomandare importantă este majorarea presiunii în anvelope cu 0.2 bari.
De asemenea, atunci când drumul este acoperit cu zăpadă, unii șoferi reduc presiunea din pneuri la 2 bari sau chiar la 1.8 bari pentru a mări suprafața de contact a anvelopelor și a îmbunătăți aderența.
Cum trebuie să echipăm mașinile?
Legislația rutieră din România nu stabilește o perioadă fixă sau un prag termic pentru echiparea autovehiculelor cu anvelope de iarnă. Totuși, sancțiunile sunt aplicate ferm în cazul în care șoferii circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheață sau polei fără a avea echipamentul corespunzător. Această obligație este reglementată de articolul 102, alineatul (1), punctul 28 din Codul rutier.
Conform legislației, conducerea unui vehicul pe drumuri publice în condițiile de zăpadă, gheață sau polei, fără echipare cu anvelope de iarnă sau alte echipamente antiderapante certificate (în cazul vehiculelor de transport marfă sau persoane), reprezintă o contravenție. Sancțiunile aplicabile includ amenzi din clasa a IV-a de sancțiuni și reținerea certificatului de înmatriculare al vehiculului.
Mai multe puteți afla AICI.
Regulă pentru șoferi la minus zero grade. Verificați înainte să plecați la drum!
2 Comentarii
Catalin
Minus zero grade?
Pe bune?
Florin
La minus zero grade e mai frig decât la plus zero grade???🤔