
O nouă obligație pentru locuitorii de la blocuri. Cardurile se ridică de la Primărie.
La Mioveni, începe distribuția cartelelor de acces pentru primele 5 insule ecologice digitalizate, parte a unui proiect amplu de gestionare inteligentă a deșeurilor.
Anunț important pentru locuitorii de la blocuri
Orașul Mioveni face pași concreți în direcția modernizării sistemului de gestionare a deșeurilor și alinierea la standardele europene privind reducerea cantității de deșeuri eliminate și creșterea colectării selective.
Astfel, administrația locală implementează proiectul „Construirea de insule ecologice digitalizate pentru colectarea separată a deșeurilor la nivel local”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență – Componenta Managementul Deșeurilor.
Potrivit Primăriei Mioveni, în cadrul acestui proiect, în 22 de puncte gospodărești din oraș au fost instalate insule ecologice moderne.
Totodată, fiecare insulă ecologică este prevăzută cu 5 containere supraterane, destinate colectării selective a următoarelor tipuri de deșeuri:
- deșeuri biodegradabile;
- deșeuri reziduale (menajere);
- sticlă;
- plastic și metal;
- hârtie și carton.
Accesul la aceste insule se va face exclusiv pe baza unei cartele electronice personalizate, distribuite fiecărui apartament. Aceste cartele sunt netransferabile și permit o gestionare digitalizată, sigură și eficientă a deșeurilor.
Sistemul adoptă principiul „plătești cât arunci”
Campania vizează doar locatarii de la blocuri care vor primi, în perioada următoare, carduri de acces, materiale informative și sprijin specializat privind utilizarea corectă a containerelor.
Sistemul adoptă principiul „plătești cât arunci”, stimulând implicarea și responsabilitatea cetățenilor în protejarea mediului înconjurător.
Pași concreți spre modernizarea sistemului de gestionare a gunoiului
Primăria Mioveni îi informează pe localnici că, în perioada 3 – 11 aprilie 2025, vor fi distribuite cardurile de acces doar pentru următoarele insule ecologice:
- Insula nr. 14 – str. Dealul Viilor, blocurile L1, L2, L3, L4, L5;
- Insula nr. 15 – str. Dealul Viilor, blocurile H1 – H10;
- Insula nr. 16 – str. Cătănești, blocurile M1, M2A, M2B, M2C, M19 – M21;
- Insula nr. 17 – str. Muntenia, blocurile M8a, M7a, M8, M7;
- Insula nr. 18 – str. Constantin Moga, blocurile A8, A8b, A9 – A12.
Locul de distribuire: sediul Primăriei orașului Mioveni!
Program de ridicare a cardurilor:
- luni, miercuri, vineri, între orele 10:00 – 13:00;
- marți, joi, între orele 14:00 – 17:00.
„Cardurile de acces se eliberează exclusiv proprietarilor de imobile care achită taxa de salubritate, în baza actului de identitate și a documentului de proprietate.
Informații suplimentare la numărul de telefon: 0722/345.876 (de luni până vineri, între orele 10:00 – 13:00).
Estimăm că primele insule ecologice digitalizate vor deveni funcționale începând cu data de 1 mai 2025”, mai precizează responsabilii Primăriei Mioveni.
Startul se dă la 1 mai 2025
La postarea anunțului pe pagina dedicată de Facebook a primăriei, un internaut a făcut o propunere care să-i avantajeze pe cetățenii responsabili.
„Cu această ocazie să scutiți și locuitorii orașului de la plata taxei pentru gunoi… Să fie bine și pentru cetățeni, nu numai pentru primărie… De acum, noi sortăm; primăria încasează tot de la noi…”, a comentat în mediul virtual un localnic care ține cu portofelul cetățeanului de rând.
O nouă obligație pentru locuitorii de la blocuri. Cardurile se ridică de la Primărie.