Devine realitate cea mai mare dorință a lui Constantin Stroe, legenda care a salvat Dacia Mioveni.
Jurnalistul Cătălin Tolontan, editorial
“Dacia Renault participă, în premieră, la Raliul Dakar. Competiția are loc în Arabia Saudită, ceea ce înseamnă că Sahara a fost înlocuită cu Rub’ al Khali, vastul deșert cât de două ori și jumătate suprafața României.
Dar avem și noi deșerturile noastre.
Participarea echipei Dacia la Dakar a fost unul dintre visurile neîmplinite ale lui Constantin Stroe, omul despre care Renault a spus că a avut un rol esențial în salvarea Daciei.
Ceea ce a reușit Stroe a fost o privatizare de succes, în epoca combinațiilor. Privatizare de succes înseamnă succesul investitorului, al muncitorilor, al statului. Și succesul mărcii, în timp.
Inginer în anii 60 la Dacia, la Mioveni, Stroe a parcurs treptele profesiei până în vârful industriei auto naționale. În 1987, după revolta de la Brașov, i s-a propus să preia conducerea fabricii de autocamioane Roman Brașov. A refuzat, după cum recent și-a amintit Bogdan Alecu în Ziarul Financiar.
În 1990, francezii de la Renault veniseră la Dacia, dar au plecat imediat după mineriade și a fost nevoie de aproape un deceniu ca să revină. Asta apropo de riscul la care ne supune amenințarea anarhiei, de astăzi.
Să revenim. În 1999, Renault a cumpărat fabrica Dacia, iar Stroe s-a ocupat de tranziție. A murit în 2016, la 74 de ani.
În ultimii ani devenise tot mai vocal și furios pe neputința politicienilor. Constantin Stroe era una dintre vocile care pleda, neîntrerupt, pentru autostrada Pitești – Sibiu”.
“Infrastructura este o batjocură”
„Infrastructura este o batjocură. Dacă până acum câtva timp îmi exprimam neîncrederea că vestita autostradă Pitești – Sibiu, care nu este a Daciei, este a României, va fi finalizată în 2020, astăzi nu mai cred nici că va fi finalizată în 2025”, spunea Stroe, în 2016.
Pe datele recente, cea mai recentă dată la care România poate inaugura autostrada Pitești este 2030. La cele două segmente montane Boița – Cornetul și Cornetul – Tigveni (total 69 km) abia acum se începe lucrul. 2030! Poate că atunci Dacia, care a ajuns a doua companie a României ca cifră de afaceri, va număra a șasea participare în Paris – Dakar și va aștepta deschiderea deșertului românesc.
Sursa: golazo.ro
Dacia, pe podium la Dakar 2025
Două dintre echipajele Dacia Sandriders au ajuns la finalul celei de-a doua probe speciale, de 48 de ore. Nasser Al-Attiyah este pe podium, în timp ce Sebastien Loeb a recuperat din timpul pierdut ieri și a intrat în top 10.
Partea a doua a probei de 48 de ore a Raliului Dakar a avut loc astăzi și a fost un succes pentru două din cele 3 echipaje Dacia Sandriders. După ce au fost parcurși 618 kilometri în ziua precedentă, astăzi piloții echipei, dar și rivalii acestora, au avut de mers încă 341 de kilometri contra cronometru pentru a ajunge la finalul probei.
La finalul probei de 48 de ore, sauditul Yazeed Al-Rajhi a fost cel mai rapid, cu un timp total de 10 ore, 56 de minute și 54 de secunde. Pilotul Toyota a fost urmat în clasamentul probei de sud-africanul Henk Lategan, și el la volanul unei Toyota Hilux de uzină, la 4 minute și 16 secunde în spatele lui Al-Rajhi.
Podiumul etapei a fost completat de Nasser Al-Attiyah, care a terminat proba de 48 de ore cu o întârziere de 6 minute și 29 de secunde față de câștigător.
„Nu a fost ușor”, a declarat qatarezul la finalul probei de astăzi. „Am încercat să menajăm fiecare kilometru fără să avem vreo problemă când eram atât de departe de echipă. În sfârșit, am făcut o treabă foarte bună, eu și Edouard [Boulanger, navigatorul lui Al-Attiyah], și am avut grijă de mașina noastră pentru a o aduce înapoi aici la bivuac. Este un raliu lung, așa că învățăm mult și avem foarte multe date acum despre Dacia Sandrider”, a mai adăugat Nasser Al-Attiyah.
După primele 2 probe ale Raliului Dakar, liderul este Henk Lategan, cu un timp total de 15 ore, 40 de minute și 30 de secunde. Pe locul 2 este Yazeed Al-Rajhi, la 4 minute și 15 secunde în spate, iar podiumul este completat de Nasser Al-Attiyah, la 11 minute și 14 secunde în spatele sud-africanului, scrie www.automarket.ro.
Devine realitate cea mai mare dorință a lui Constantin Stroe, legenda care a salvat Dacia Mioveni.
Un Comentariu
Anonim
Ce nu spuneți este că uzina Dacia a avut ,înainte de Renault ,oferte de la Volkswagen,pe care Stroe le-a refuzat cu vehemență,cei de la VW plecind la Skoda !