Curând! Șoferii din Argeș vor putea ajunge la mare direct pe autostradă.
Proiect esențial pentru infrastructura rutieră din România, sectorul sudic al Autostrăzii de Centură București, ce va lega autostrăzile A1 și A2, avansează cu pași repezi. Proiect esențial pentru infrastructura rutieră din România, sectorul sudic al Autostrăzii de Centură București, ce va lega autostrăzile A1 și A2, avansează cu pași repezi.
Sectorul sudic al Autostrăzii de Centură a Bucureștiului are în total 51,19 kilometri și doar pe 23,3 kilometri se circulă în regim de autostradă, “Adevărul” a obținut de la CNAIR datele privind numărul de kilometri ce mai trebuie finalizați, ca și termenele preconizate de finalizare.
Centura București Sud este împărțită în trei loturi. După cum au precizat reprezentanții CNAIR pentru ”Adevărul”, la Lotul 1 – Glina – Vidra (16,93 kilometri), stadiul lucrărilor a ajuns la 97,8%, acestea urmând a fi cel mai probabil finalizate în luna iulie. În prezent se circulă în regim de autostradă pe doar șapte kilometri din acest lot. Valoarea contractului este de 830,68 milioane lei, fără TVA, antreprenor fiind Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret AS. Lotul 2 Vidra – Bragadiru (16,30 kilometri) este singurul pe care s-a deschis în întregime circulația rutieră în regim de autostradă, începând cu luna aprilie 2024, la peste trei ani și jumătate de la începerea lucrărilor. În fine, Lotul 3 Bragadiru – Joița (17,965 kilometri), este cel la care este cel mai mult de lucru, stadiul lucrărilor fiind la ora actuală de doar 64%, în condițiile în care autoritățile au anunțat în repetate rânduri că termenul de deschidere a circulației este până la finalul acestui an. Cu ajutorul sectorului sudic al Autostrăzii de Centură a Bucureștiului, șoferii din Argeș, ca și cei din Vâlcea, Dâmbovița și Giurgiu, vor putea evita traficul aglomerat din Capitală și să ajungă pe litoral doar circulând pe autostradă.
În ceea ce privește sectorul nordic al Centurii Bucureștiului, în lungime de 49,57 kilometri, acesta este format din patru loturi, iar lucrările sunt departe de a fi finalizate.
Pe Lotul 1 Joița – Corbeanca (17,5 kilometri), lucrările trebuie finalizate în toamna lui 2026. Pe Lotul 2 Corbeanca – Afumați (19 kilometri), stadiul lucrărilor a ajuns la 95%, deschiderea fiind preconizată pentru iunie 2024. În ceea ce privește Lotul 3 Afumați – Pantelimon (8,60 km), acesta trebuie deschis până în noiembrie 2025, în timp ce Lotul 4 Pantelimon – Glina (4,47 km) ar trebui deschis până la finalul acestui an. Conform termenelor contractuale, până în vara lui 2027 ar trebui să putem circula în regim de autostradă pe toți cei 100,7 km ai Autostrăzii de Centură București.
Sursa: adevarul.ro