
Avem plăcerea de a vă prezenta ediția 2025 a Catalogului Firmelor, Instituțiilor și Întreprinzătorilor din Argeș, publicație ajunsă la cea de-a XXVIII-a apariție. Realizat sub sigla ARGEȘ PRESS, marcă înregistrată la OSIM, Catalogul s-a impus ca un brand solid în peisajul editorial românesc, beneficiind de experiența ziarului „Argeșul”, prezent de 36 de ani în presa tipărită și de 27 de ani în mediul online. Catalogul Firmelor, Instituțiilor și Întreprinzătorilor din Argeș reunește anual cele mai importante instituții publice și private, companii, întreprinzători și personalități locale, remarcabile prin performanță, stabilitate și contribuția lor la dezvoltarea județului.

Am stat de vorbă cu Silviu Badea, vicepreședinte ACAROM și lider al GIC Pitești, despre provocările și oportunitățile industriei auto din România. În acest interviu, omul de afaceri explică cum companiile pot rămâne competitive, ce rol esențial joacă inovația în succesul lor și cum contribuie industria auto la dezvoltarea economică durabilă a regiunii Argeș și a țării.
Cum vedeți evoluția industriei auto și de componente în România în următorii 5–10 ani și care sunt principalele provocări pentru companiile din acest domeniu?
Industria auto este într-un moment de frământări și mutații multiple. De exemplu, presiunea pusă pe constructorii auto europeni, pentru decarbonizare prin noile norme stricte de poluare, a impulsionat piața vehiculelor electrice. Problema este că, pentru producția de baterii, China deține supremația atât în ceea ce privește materiile prime necesare, cât și capacitățile de producție a bateriilor. Astfel, constructorii europeni s-au trezit într-o concurență asimetrică cu producătorii chinezi, care practic au fost invitați pe piața europeană. Se cercetează și alte surse alternative de energie, cum ar fi hidrogenul, dar, deocamdată, acestea nu sunt viabile economic. O reevaluare a strategiei UE în materie de reglementări privind emisiile este necesară dacă vrem să mai avem industrie auto autohtonă în Europa peste 10 ani.
Care sunt principiile după care vă ghidați ca lider pentru a conduce o companie competitivă și performantă în contextul economic actual?
Ne ghidăm după principiul adaptării constante și rapide la piață și la contexte diverse, precum și al eficientizării permanente a tuturor activităților din cadrul companiei.
În calitate de vicepreședinte ACAROM, cum considerați că poate fi sprijinită mai eficient industria auto românească, atât la nivel legislativ, cât și strategic?
Costul energiei a afectat major competitivitatea industriei românești și consider că ar trebui să fie o prioritate strategică la nivel național găsirea unor soluții pentru reducerea acestui cost. Impozitul pe cifra de afaceri a îndepărtat marii investitori, care își direcționează proiectele către alte piețe: Maroc, Tunisia, Asia sau alte țări din Europa Centrală și de Est, precum Serbia sau Ungaria. Am pierdut deja și continuăm să pierdem oportunități. Birocratizarea excesivă în domeniul fiscal, al mediului și în raport cu toate instituțiile statului secătuiește companiile de resurse și generează costuri ascunse enorme.

Cum reușește GIC Pitești să rămână competitivă și inovatoare într-o industrie atât de dinamică și globalizată?
Suntem conectați, prin clienți, furnizori și parteneri, la ceea ce se întâmplă pe piața globală și putem anticipa și ne adapta rapid la noi trenduri, tehnologii și materii prime, reinvestind continuu la toate nivelurile.
Care a fost cea mai mare provocare pe care ați întâmpinat-o în cariera dumneavoastră și cum ați transformat-o într-o oportunitate de succes?
Cred că perioada 1999–2004, după ce Renault a preluat controlul Dacia, a fost o perioadă dură de cotitură, în care foarte puțini dintre furnizorii tradiționali ai Dacia au mai reușit să se adapteze, să se reinventeze și să evolueze alături de „noua” Dacia-Renault. Întregul grup GIC a trecut prin aceste mutații, reușind să facă saltul înainte, și suntem activi și competitivi și după 25 de ani.

Care credeți că este rolul companiilor din industria auto în dezvoltarea economică a regiunii și în crearea de locuri de muncă durabile?
Valoarea adăugată încorporată într-un vehicul este enormă și aceasta este distribuită pe lanțul furnizorilor, generând venituri directe și indirecte în întregul țesut economic local și regional. Aportul industriei auto în zona Argeș este esențial, iar rolul său este cu adevărat vital. La nivel național, industria auto are o importanță majoră și ar trebui tratată ca un sector strategic pentru România.





































