Senzațional ce se întâmplă pe Secțiunea 4, Autostrada Sibiu-Pitești.
Evoluție foarte bună pe șantierul Secțiunii 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) din Autostrada Sibiu- Pitești. Pe cei 9,86 km, constructorul austriac a ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de aproape 43%.
500 de muncitori și 200 de utilaje lucrează la:
- terasamente
- consolidări
- structuri
- un tunel.
Contractul cu o valoare 1,67 de miliarde de lei (fără TVA) – finanțat prin PT- trebuie finalizat cel târziu în anul 2027.
Cea mai complexă lucrare de pe acest sector de autostradă este tunelul Momaia (1,3 km), format din două galerii, la care s-au forat, până în prezent, 760,5 m pe calea 1 și 651,2 m pe calea 2.
După finalizarea lucrărilor pe toate cele 4 secțiuni aflate acum în execuție, cel mai târziu în 2028 (cele două secțiuni montane), autostrada Sibiu – Pitești (parte din A1) va avea 122 km.
Pe 13,17 km, între Sibiu și Boița se circulă deja din luna decembrie 2022.
La ora actuală mai este în lucru secțiunea 5 (Curtea de Argeș – Pitești) în lungime de 30,35 km, iar secțiunea 2 (Boița – Cornetu), în lungime de 31,33 de km, a intrat sectorizat în execuție.
Secțiunea 3 (Cornetu – Tigveni) în lungime de 37,4 km, este acum în faza de proiectare și anul acesta trebuie de asemenea să intre de asemenea în faza de construcție.
Un Comentariu
Clevetici
Daca au facut 43% intr-un an (august 2023 – iunie 2024) nu inseamna ca vor termina in urmatorul an.
Procentul mare e dat de valoarea financiara ridicata a lucrarilor de sapaturi in tunel.
Dupa ce vor strapunge cele 2 tuneluri vor urma lucrari de valoare (financiara) mai mica, dar timp de executie mare (captusirea peretilor tunelului si altele).
P.S.
Firmele care fac autostrazi au grija cand liciteaza sa treaca pe oferta preturi mai mari la lucrarile pe care le fac la inceput de proiect (structuri de beton, poduri, tunele, lucrari de arta etc.) pentru a obtine bani mai multi la inceput
iar la lucrarile de terasamente, asfaltari, marcaje rutiere etc. pun preturi mai mici pentru ca se fac spre finalul contractului.