Călătoria cu trenul este un mijloc convenabil de transport în comun și ar fi preferat de mult mai mulți călători dacă orarul curselor anunțate ar fi respectat. Însă există decalaje destul de mari, fiind consemnate ore întregi de întârziere, una dintre cauze fiind starea căilor
ferate. De asemenea, și pentru transportul de marfă este o soluție acceptabilă, însă agenții economici sunt nemulțumiți de viteza redusă a trenurilor de marfă, care înseamnă că nu pot face livrările într-un termen scurt. Senatorul PNL de Argeș, Dănuț Bica, i-a adresat ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, o întrebare pe acest subiect.
Parlamentarul argeșean a cerut informații referitoare la obiectivul de investiții „Lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe linia București-Pitești, pentru ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii – Lot 1 și Lot 2’’, cu o valoare totală estimată a contractelor de 690,885 milioane de lei.
„Magistrala feroviară București-Pitești este neelectrificată, cu excepția a 9 kilometri între București și Chitila, este dublată doar pe tronsonul Golești-Chitila și nu a beneficiat de lucrări de reparații capitale din anul 1997, situație care o include între cele mai lente trasee feroviare din țară. Modernizarea și electrificarea acestei linii, generând creșterea vitezei de circulație a trenurilor pentru mărfuri și călători, va stimula transportul pe calea ferată, care este mai eficient, mai sigur și mai puțin poluant decât cel rutier.”, a subliniat senatorul Dan Bica în adresa înaintată ministrului Grindeanu.