Semnal de alarmă pe Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Pitești.
Autoritățile vâlcene avertizează că podul peste râul Olt, vechi de jumătate de secol, pe care vor trece mașinile de tonaj greu care vor lucra la autostrada Sibiu-Pitești, riscă să se prăbușească dacă nu va fi consolidat. Acest pod trece pe deasupra drumului european, a căii ferate și a râului Olt și este singura cale de acces de pe un mal pe celălalt.
Podul boltit peste Olt, de pe DJ 703M, din zona Cornet, comuna Racovița – Vâlcea, a fost construit în 1964 ca drum tehnologic pentru a ajuta la ridicarea uneia dintre marile hidrocentrale de pe Olt, CHE Cornet. Podul face, de asemenea, legătura între Valea Oltului și cele cinci comune din Țara Loviștei – zona montană de la est de Olt, cuprinsă între Munții Făgăraș și Munții Cozia: Perișani, Racovița, Titești, Boișoara, Câineni.
Ultima reabilitare a acestui pod peste Olt, în lungime de 143,5 metri, a fost realizată de Regia Județeană de Drumuri și Poduri Vâlcea, aflată în subordinea Consiliului Județean, în 2019, când s-au demarat o serie de lucrări la structura podului: înlocuirea panourilor de parapet degradat, înlocuirea bordurilor existente, refacerea trotuarelor, a parapetelor, precum și turnarea unui covor asfaltic.
DN7/E81 este singura arteră rutieră din zonă pentru mașinile de mare tonaj. Unul dintre șantierele dedicate lotului 3 al autostrăzii, cel de la Cornet(u), de la km 44 + 500 m, se amenajează pe 40.000 de metri pătrați, pe malul opus de DN7/E81, unde nu se poate ajunge decât traversând podul în cauză.
De altfel, traseul autostrăzii va coti chiar în zonă, din Defileul Oltului peste râu, și va străbate munții din Țara Loviștei, în drumul său spre Tigveni – Argeș.
Președintele Consiliului Județean Vâlcea, Constantin Rădulescu, s-a deplasat special pe teren, zilele trecute, pentru a atrage atenția asupra podului rutier peste Olt, dar și a altor probleme ce ar putea apărea în urma construirii autostrăzii.
„Închipuiți-vă ce înseamnă să urce pe pod balenele acelea, mașinile uriașe, ținând cont că este un pod unic, în pericol! Este singurul pod din țară care traversează un drum național, un râu și o linie de cale ferată. Am avertizat că podul trebuie întărit, trebuie preluată porțiunea de drum care merge paralel cu Oltul, astfel încât lucrările să decurgă normal”, a atras atenția șeful administrației județene, amintind și de vechimea structurii.
(Sursa: adevarul.ro)