
Pe 31 iulie 2025, România va marca un moment important în dezvoltarea infrastructurii sale rutiere prin deschiderea circulației pe ultimii 12 kilometri ai Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12).
Această inaugurare va asigura continuitatea unei rețele rutiere de mare viteză între Craiova și Constanța, creând cel mai lung traseu exclusiv pe autostradă și drum expres din România, ce se va întinde pe circa 465 de kilometri. Deschiderea acestui tronson face parte dintr-un proiect major de infrastructură rutieră, esențial pentru transportul de mărfuri și pasageri.
Simulare de traseu pe cel mai important lot de Drum Expres
La 31 iulie 2025, România va înregistra un moment semnificativ în infrastructura rutieră prin inaugurarea ultimilor 12 kilometri din Tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Acesta leagă localitățile Albota și nodul rutier Oarja/Catanele, care se conectează direct la Autostrada A1.
După deschiderea acestui sector, circulația se va desfășura pe întregul drum expres de 121 de kilometri, oferind o legătură continuă de mare viteză între Craiova și Constanța.
„Simulare de traseu pe cel mai important lot de Drum Expres pe care îl dăm în trafic anul acesta. La 31 iulie, ora 16:00, dăm în trafic ultimii 12 km aferenți Tronsonului 4: Colonești – Pitești al Drumului Expres Craiova – Pitești, care asigură continuitatea la nivel de drum de mare viteză între Craiova și Constanța, via A0 pe semi-inelul sudic, pe o distanță totală de 470 de km, fiind cel mai lung traseu aflat în circulație”, a anunțat pe Facebook Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
DEx12 Craiova – Pitești: o rută esențială pentru economie
DEx12 Craiova – Pitești va reprezenta o arteră vitală pentru transportul de mărfuri și pasageri. Din 2025, această cale rutieră va conecta Craiova și Constanța pe o distanță de aproximativ 465 km, prin intermediul DEx12, Autostrăzii A1 și A0. Aceasta va deveni una dintre cele mai importante rute de transport din sudul țării, sprijinind dezvoltarea economică a regiunii și reducând semnificativ timpii de călătorie.
„În anul 2025, vom realiza Mica Unire prin infrastructură rutieră, ceea ce înseamnă că vom uni Oltenia, Muntenia, Dobrogea și Moldova la nivel de autostradă, putând să circulăm neîntrerupt pe drum de mare viteză, cel puțin pe axele: Craiova – Pitești – București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău (575 km); Constanța – București – Pitești – Craiova (465 km); Bacău – Focșani – Buzău – Ploiești – București – Constanța (506 km)” – nota Irinel Scrioșteanu, la începutul anului.
Deschiderea integrală a Tronsonului 4 și impactul asupra infrastructurii
La sfârșitul anului trecut, au fost dați în trafic aproximativ 20 de kilometri din cei 32 ai Tronsonului 4, ce leagă Colonești de nodul rutier Albota.
Astfel, deschiderea completă a acestui tronson va aduce un progres considerabil în conectivitatea regiunilor sudice și sud-estice ale României.
Finanțat prin Programul Transport 2021-2027, contractul pentru Tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești a avut o valoare de 754,92 milioane de lei (fără TVA).
Prin aceste investiții, autoritățile române își propun să îmbunătățească fluxurile de trafic și să reducă semnificativ timpul de călătorie pe acest traseu esențial.
Deschiderea completă a Drumului Expres Craiova – Pitești va avea un impact major asupra transportului rutier din România. Conectarea Craiova la Constanța printr-o rețea de drumuri de mare viteză va sprijini dezvoltarea economică a regiunii și va facilita accesul la porturile de la Marea Neagră.
Acest proiect nu doar că va facilita circulația mai rapidă între Craiova și Constanța, dar va sprijini și integrarea regiunilor istorice ale țării, creând o legătură de mare viteză între Oltenia, Muntenia și Dobrogea.







































