Afacerea MOV a… colorat mediul online. La mai puţin de trei săptămâni de sărbătorile pascale site-urile specializate sunt „împănate” cu anunţuri de vânzare a mieilor, ouălor şi vinurilor. Miroase a… câştig pascal şi în Argeş.
Argeşenii care poftesc la o friptură de miel la cuptor, rumenă şi suculentă, la un drob aromat cu verdeţuri, servit rece, cu muştar, sau la alte preparate pascale e musai să pună deoparte câteva zeci de lei, fiindcă puiul oii se vinde online, cel puţin deocamdată, cu 150 lei (tăiat sau viu). O altă ofertă îi îmbie pe clienţi cu două variante: 10 lei/kg costă animalul „în viu” şi 20 lei/kg – carcasa. Altcineva scoate la mezat, pe internet, o jumătate de berbecuţ (preţul cerut: 20 lei/kg).
Oul de găină, recomandat a fi „de ţară”, costă cel puţin 50 de bani. Când galinaceea este „crescută cât mai bio, adică e hrănită cu porumb, grâu, seminţe de floarea-soarelui, legume, dovlecei, fructe şi iarbă”, oul se vinde pe internet cu 70 de bani sau chiar cu un leu. Pe site, 12 ouă „proaspete” de prepeliţă se vând cu 5 lei, iar unul singur costă cât o pâine (un leu). Oul de raţă poate fi achiziţionat, tot online, cu 90 de bani. Cu 3,50 lei poate fi cumpărat un ou de gâscă. La ora actuală, cel mai scump în mediul virtual este, desigur, oul de struţ: un piteştean cere 80 lei pe bucată.
Ofertele la vin „curg” şi ele. Îmbuteliată şi de soi, licoarea zeilor costă 22 lei (Fetească Regală), 24 lei (Rose), 34 lei (Merlot), iar lista poate continua.
Mirela NEAGOE