Guvernul este convins că a făcut bine atunci când a impus schimbarea de filosofie a finanţării şcolilor. Ordonanţa de Urgenţă nr. 90/2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare a stabilit ca sumele destinate cheltuielilor de personal să vină direct de la Ministerul Educaţiei, iar încadrarea în cheltuielile respective aprobate prin buget înseamnă limitarea la finanţare conform costurilor standard/elev. Până la această ordonanţă, finanţarea şcolilor se făcea de către primării. Dar ce nu au prevăzut guvernanţii atunci când au elaborat această ordonanţă? Sumele prevăzute cu creşterile salariale, care, după cum se ştie, începând cu 1 martie anul curent, au crescut cu 20%. Deci, efectul creşterilor salariale ar fi acela că ar trebui daţi afară atâţia salariaţi până la încadrarea în sumele aprobate. Luna trecută, soluţia a fost de a nu fi plătite contribuţiile angajaţilor, deşi aceste sume s-au oprit din salariile brute ale acestora. Adică unui angajat i s-au oprit din salariul brut contribuţiile sociale, dar nu i s-au virat banii la Casa de Asigurări de Sănătate, la fondul de pensii sau de şomaj. Iar în situaţia în care un angajat ar avea nevoie de servicii medicale, cardul său de sănătate nu ar dispune de sumele necesare. La fel se întâmplă şi cu pensia pe luna respectivă, în cazul în care acest salariat ar ieşi la pensie.
Prin urmare, toată filosofia finanţării şcolilor trebuie din nou schimbată dacă se doreşte să nu fie daţi oameni afară din serviciu. Însă guvernanţii nu sunt interesaţi să definească o situaţie de criză şi ignoră faptul că, atunci când o instituţie îşi concediază oamenii pe motive de schimbare de filosofii, se atentează la condiţia umană. Dacă societatea ar fi privită static, nu am putea spune prea multe despre cei concediaţi, în afară de faptul că ei vor fi sortiţi sărăciei. Dar societatea este privită şi după aspectul ei dinamic, ceea ce presupune că din concediaţi se vor forma adevărate populaţii mişcătoare, care vor arăta ca nişte valuri ieşite din albia râurilor. Statul nu-i va mai reprezenta. Statul ca atare, în sensul unei instituţii politice, nu va mai fi întocmit pe o administraţie călăuzită de reguli raţional statuate, ci pe nişte funcţionari înspăimântaţi, la rândul lor, de perspectiva concedierilor, iar cetăţeanul se va confrunta din nou, ca în perioada comunistă, cu tirania micului birocrat. Şi astfel, valurile ieşite din albia râurilor vor lua nişte direcţii străine, făcând ca, după Siria, România să fie a doua ţară din care populaţia emigrează către alte zări ale lumii.
În politica lor, aşadar, guvernanţii urmăresc doar să ajungă la un echilibru între programul lor şi cheltuielile financiare. Altceva nu-i mai interesează. Nu-i interesează nici măcar faptul că foarte multe domenii se află dincolo de producţie şi de consum; şi sunt, totuşi, domenii economice. Să luăm un exemplu. O moară nu este o unitate productivă şi nici de consum. Ea doar macină. Şi dacă e să ne luăm după politica actualilor guvernanţi, moara ar trebui desfiinţată, iar morarul concediat. Or, nu acesta este adevărul. O moară este o instituţie socială pe baze economice. Aşa este şi şcoala.
Drept care, în anumite sectoare ale societăţii, producţia şi consumul nu au în sine nimic de-a face cu economia de piaţă. Această economie este într-adevăr identică cu aspiraţiile spre câştig, dar printr-o activitate raţională, spre un câştig mereu reînnoit, spre rentabilitate. Or, guvernanţii vor să facă şcoala rentabilă din punct de vedere economic, ceea ce este imposibil. Şcoala este rentabilă din perspectiva educaţiei. Să luăm ca exemplu Consiliul Judeţean Argeş. Şeful acestuia ştie că restructurarea instituţiei sale seamănă cu podurile construite vara peste râuri, când este secetă şi apa e scăzută. Dar capacitatea hidraulică nu se măsoară după cantitatea de apă care curge pe albie pe timp de secetă, ci după cea mai mare cantitate de apă care a curs vreodată pe albia acelui râu. Aşa se întâmplă şi cu problemele unei şcoli.
Prin urmare, ministrul Educaţiei probabil ştie că organigrama unei şcoli se face nu numai după numărul de elevi, ci şi după complexitatea problemelor cu care se confruntă localitatea respectivă. Dacă la Huluba, de exemplu, sunt 10 elevi, ce facem, desfiinţăm şcoala? Dacă îmi amintesc bine, acum câţiva ani, parcă am mai trecut prin situaţia aceasta, când guvernanţii de la PDL abia au aşteptat s-o desfiinţeze; noroc cu Florin Gardin, de la liberali, că a reînfiinţat-o, scutindu-i pe copiii acestui sat să meargă câţiva kilometri până la şcoala din Davideşti! Şi acum ce se întâmplă? Guvernul le cere directoriilor de şcoli să se încadreze în sumele stabilite, dar el să-şi facă propagandă electorală cu creşterile de salarii. Acesta e un paradox care numai la noi se poate întâmpla. Guvernanţii pun şcolile să-şi facă o organigramă după cantitatea de apă care curge pe albia râului pe timp de secetă. Şi, în felul acesta, şcolile devin mai întâi societăţi comerciale şi abia apoi ele sunt unităţi de învăţământ.
28 Comentarii
Albina
Va spun eu, școală a ajuns o societate comerciala pentru ca persoanele cele mai importante din aceste unități de educație sunt astăzi…contabilii
Profesorul
Şi secretarii; unii dintre ei se poarta ca niste stapani
Anonim
Nu numai că se poartă (Inspectori, secretari, contabili și directori), ci sunt stăpânii noștri
sindicalistul
ce puta mea aveti cu contabili. contabili se supun unor lichele din consiliul de administratie
ION
Există și execepții, instituții care aparțin Ministerului Educației și care au achitat contribuțiile la sănătate și pensii corespunzătoare.
Bineânțeles aceste instituții sunt Inspectoratele Școlare și Ministerul Educației Naționale.
Astfel, angajații (șmecherii sistemului) mai sus menționați nu vor avea de suferit.
Singurii care vor avea de suferit sunt cei de jos, care se chinuie să trăiască de pe o zi pe alta.
Chiar dacă pentru pălmașii de rând nu s-au ajuns banii (nu s-au ajuns niciodată și nici nu se vor ajunge vreodată) pentru cei de la conducere (inclusiv inspectorii școlari) ne mai cofruntăm cu încă o majorare de 20% de luna aceasta.
În timp ce prostimii i- se explică că nu sunt bani, sindicatul în urma negocierilor dure cu patronatul a obținut pentru patronat performanța unei noi majorării salariale (reale) cu 20%.
Se pare că, Caragiale este mai actual decât a fost vreodată.
La acest moment contribuabilul membru de sindicat, nu mai știe ce să creadă.
Ooare pe cine reprezintă sindicatul pe simplu om al muncii (contribuabil) sau pe patronat?
Petre
Este interesant ce se întâmplă cu șeful de la Educație, -cel cu palate în construcție.
Dacă individului îi pică pe picior o hârtie în timp:
a) ce se află în ședință de Consiliul Local, va beneficia de asigurare medicală din partea Consilului Local?
b) Dacă are norcul ca hârtia să-i cadă pe picior în timp ce ar trebui să se afle la Colegiul Brătianu în timpul programului normal de lucru de 2 ore/ săptămână, va beneficia de asigurare medicală din partea Colegiului, care a fost sau nu achitată? (Între noi fie vorba această variantă nu are viabilitate și nu poate fi reală întrucât acesta nu și- a efectuat orele în cauză în ultimii 3 ani de când i s-a urcat puterea la cap).
c) Dacă hârtia îi cade pe picior în timpul vizitei la ISJ Argeș, va beneficia de acea asigurarea medicală specială pentru Inspectori Generali?
d) Și nu în ultimul rând suntem curioși ce se va întâmpla dacă hârtia îi cade pe picior în timpul vizitei de lucru la vila care se găsește pe numele tatălui, (pe pâmântul adjunctei, construită cu banii fratelui și care va fi donată fiului de la ISJ Argeș) de care asigurare medicală va beneficia individul-General ?
Musai trebuie descurcată problema, doamne ferește să nu se întâmple ceva individului cu palate în construcție cu bani proveniență murdară de la SRL EDUCAȚIE.
Alina
Terorismul din educație își spune cuvântul.
Formele de teroare practicate în sistemul de educație sunt bine gândite și la fel de bine puse în practică.
Pe lângă faptul că la tot pasul, toți escrocii, pupincuriști cu relații și politică ajunși cu funcții, deținători de ștampilă (inclusiv inspectori) arată cu degetul spre clasa muncitoare (cadre didactice) că ar fi foarte slab pregătite, că nu- și merită salariile, la acest moment li se comunică (cadrele didactice) că nu li se vor mai plăti salariile întregi, că nu le vor mai fi virate contribuțiile și trebuie să stea cuminți, că se poate și mai rău de atât.
Numai în ultima săptămână inspectorii școlari au devalizat peste 10 școli, unde și-au arătat mușchii și „deșteptăciunea” de care sunt capabili.
În concluzie, recomandăm celor care au posibilități să- și facă valiza , să o întindă din România, și să o dea la toți d… de educație.
Anonim
Singurii care au scăpat de teroarea șefilor din educație sunt cei care dau șpagă în mod frecvent și constant.
Nu am auzit pe niciunul dintre cei de mai sus să le fie frică de teroarea simțită în teritoriu de omul de rând.
Vorba ceea dai și scapi.
Nu dai, nu scapi.
Fara Gluma
Am citit un articol in acest ziar despre porțile Teatrului de vara legate cu un lanț. In curând o sa vedem si porțile unor scoli legate cu lanțul. Si asta nu e gluma.
Anonim
Atâta timp cât este de muls , școlile nu se vor închide.
Și să fiți sigur că se mulge în draci.
De multe ori de întrebi de unde curge atâta lapte și miere dintr-o prăpădită de școală care trebuie să sature atâția politicieni și pupincuriști.
Cazul cu pompa de centrală termică second hand (pomp[ care a func’ionat aproape deloc) cumpărată de un Liceu (vestit) cu 14000 lei în timp ce una nouă era maxim 4000 lei,
Este normal ca SRL.ul Liceu să funcționeze ca o instituție de crimă organizată care nu face altceva decât spală bani.
Pe nu știu ce mafiot italian l-au ridicat din Pitești pe motiv că, construia blocuri și nu a oferit șpaga cea de toate zilele partidului.
Oare din ce motive nu se ocupă nimeni de instituțiile numite școli care nu sunt altceva decât instituții de crimă organizată?
Răspunsul este simplu Statul Român în sinea lui și prin venele lui curge sângele mafiei Române care este mult mai dură și mai criminală decât mafia Siciliană.
ION
Instituțiile de educație din Argeș împreună cu ISJ Argeș și MEN sunt doar SRL și nimic altceva.
Ele lucrează numai în profit.
Bineânțeles profitul nu se vede direct în buzunarul SRL.ului numit EDUCAȚIE , ci direct în buzunarul conducătorilor sistemului de educație (de la ministru până la ultimul contabil din ultimul cătun din prăpădita asta de țară).
Dacă dorește vreun secretar, contabil, etc, să afirme că nu a dat șpagă la angajare, să ne comunice denumirea instituției pentru a dovedi contrariu.
Dacă este să luăm în considerare numai posturile care se ocupă în sistemul de educație prin
așa zisul „concurs” și ne îngrozim la sumele adunate ci denumirea mită sau șpagă.
Întotdeauna posturile au fost ocupate prin concurs, dar numai concurs de șpagă.
La acest moment nu se poate ocupa un post de secretar, contabil, etc, fără să apelezi la șpaga cea de toate zilele.
Șpaga pentru astfel de posturi este în general între 300 milioane lei și 700 milioane lei în funcție de încadrarea postului, poziționarea geografică, etc.
La un simplu calcul pentru angajările din sistem în ultimii 5 ani, ne dăm seama că SRL.,ul Educație produce profit mai mare decât Banca Națională a României.
Bineânțeles acest lucru se datorează și faptului că șpaga din educația conform legilor în vigoare este scutită de plata TVA.ului și multe alte taxe pe care le plătește un SRL. obișnuit.
În Concluzie sistemul de educație va produce monștrii și nu va da niciodată faliment.
ION
Apropo, palatul domnului General construit pe terenul de 1690 mp are investit încă de la temelie produse ale SRL.ui numit Educație.
Anonim
„Nefiind stăpân care să-i ţie în frâu, ei îşi fac mendrele şi vă sărăcesc, creându-şi locuri şi locuşoare, deputăţii, primării, comisii şi multe altele pe care voi le plătiţi peşin, pe când ei nu vă dau nimic, absolut nimic în schimb, ci din contră vă mai şi dezbracă, după ce voi i-aţi înţolit… De aceea, alungaţi turma acestor netrebnici, care nu muncesc nimic şi n-au nimic şi vor să trăiască ca oamenii cei mai bogaţi, nu ştiu nimic şi vreau să vă înveţe copiii… n-au destulă minte pentru a se economisi pe sine şi voiesc să vă economisească pe voi toţi.”
Tilica
La Școala de subofițeri de tancuri de la Pitești, în urmă cu ~ 5 ani s-a scos la suprafață o întreagă rețea de primitori de șpăgăi, din care numai vreo 50 de ofițeri superiori- inclusiv din Marele Stat Major. Bineânțeles șpaga era pentru „concursul” de angajare.
Este adevărat, totul a ieșit la suprafață în momentul în care serviciile implicate nu s-au mai înțeles asupra procentelor, și s-au dat în gât unii pe alții.
Păi, dacă ditamai unitatea militară avea preocupări principale adunarea șpăgii pentru concursul de angajare, doar nu o să considerăm că SRL de la educație din Argeș nu a pus în practică procedurile de competivitate în adunarea șpăgilor la angajare.
Trebuie precizat că în cadrul ISJ Argeș avem oameni bine pregătiți, aflați sub acoperire (angajați ai servicilor de informații) care au ca obiectiv principal, organizarea rețelei, parametrizarea acesteia cu obiectiv principal colectarea la un nivel cât mai ridicat al șpăgilor atât de necesare bunei funcționări a sistemului.
Anonim
Gardin Florin (prietenul de la PNL al actualului patron de la SRL. ISJ Argeș de la PSD) este o altă loază politică care a pus bazele actualului SRL.
Petre
Ar fi bine dacă parlamentarii de Argeș ar propune spre adoptare Parlamentului legalizarea șpăgii în rate (cu contract scris la Notariat) , numai pentru angajări în sistemul de educație. Statul poate să garanteze prima șpagă pentru angajare în sistemul de educație, ceva de gen „prima casă”. Oricum după prima …, celelelate curg de la sine.
Această lege ar fi foarte benefică pentru proaspătul absolvent, care nu are bani nici să treacă strada, darăminte să mai dea „bonusul” sub formă de „concurs”.
Probabil că așa ar fi toată lumea mulțumită, mai ales primitorii (de șpagă). Nu de alta dar crescând cererea, va crește și valoarea șpăgii.
Anonim
Ar trebui sa facem greva!
Anonim
Împotriva șpăgii, sau pentru șpagă?
Anonim
nici de greva nu suntem in stare
Anonim
Nu poți să faci din mămăligă dinamită.
vrabia
la noi srl a luat naveta adică gheorghe dracu. afacere pentru investiți.
Mihai
Romania are un sistem de educatie defect care nu tine cont de realitatile -economice.In UK elevii au vacanta numai in august in rest merg la scoala de obicei intre orele 9 -15.Toul este gandit in asa fel incat parintii sa nu fie nevoiti sa angajeze bone si sa poata mearga la servici.Apoi totul este aplicat pe competente,multa practica pentru cei mai slabi la invatatura si teorie pentru cei inteligenti.Fiecare lira este bine chibzuita pentru ca este ban public.Profesorii din Romania sunt in vacanta aproape 5 luni anual,totul in sistemul de educatie romanesc este conceput in asa fel incat profesorii sa fie multumiti elevul fiind lasat pe ultimul loc.
Anonim
Vacanța este mult mai mare de 5 luni/ an și anume este de în general de 11- 12 luni/ an, dar pentru clasa politică conducătoare (inspector General, inspectori, etc.).
Veniturile (salariile ca salariile, dar mita este cu mult mai consistentă) sunt imense, dar numai pentru cei mai sus menționați.
Anonim
Apropo, ai matale abar, că în timp ce cei mai sus menționați fac excursii prin țări străine de câte 5- 6 ori pe an , fiecare excursie de cel puțin în medie 10 zile, există multe cadre didcatice care merg cu ziua la sapă, ca să aibă ce pune copiilor pe masă (bineânțeles nu se pune problema de concedii nici măcar în România)?
Anonim
Dacă șeful ISJ își face palat cu banii de șpăgăreală asta nu înseamnă că toată lumea din sistem este fericită.
În momentul când ești cadru didactic și ai bătături în palmă de la sapă, hârleț sau alt instrument rudimentar (că de tehnică agricolă mai evoluată nu se ajung banii) nu se mai pune problema să permiți să mai fi jignit pe deasupra de toți neaveniții.
Oare, nu credeți că este de ajuns jignirea pe care o aduce sistemul, cadrului didactic pălmaș, mai trebuie să suporte și jignirile altora care sunt manipulați sau manipulatori?
prințul titesti
la trecerea copiilor în urmotorul an fiind corigenți se cere Spaga la scoala de o profesoara de limba română si folclor. eu am dat si fiul meu ă trecut. ce am dat brânză.
ION
Acum am înțeles de ce 3 zile era negru de supărare cel numit și cunoscut de Titi Tumbe.
Brânza matale era stricată, și cum probabil șeful ISJ Argeș nu a băgat de seamă, a mâncat ca nesimțitu și s-a stricat la stomac.
Foarte bine le-ai făcut, că le-ai livrat brânză stricată.
Probabil că și părinții matale au dat brânză de ai trecut clasa , că altfel nu se explică cum de cunoști atâta literatură, folclor și aritmetică.
Și cum ulciorul nu merge de multe ori la apă, musai trebuie a fi atent că te vei confrunta ori cu D.N.A.ul ori cu repetenția.,
Marin
Școala funcționează numai pe principii liberale adică este numai societate comercială în cadrul căreia primează banul fiind condusă nu de cei de dreapta cum mulți ar tinde să creadă ci de socialiști (PSD-iști) cu apucături de liberali.
În general, școala a devenit un teren pârjolit de către conducători precum un o turmă de oi prin care au trecut lupii.