Gradul de motorizare este uriaş la Piteşti. Vorbim despre al treilea municipiu din ţară ca număr de maşini raportat la numărul de locuitori. În aceste condiţii, dar şi în contextul unei geografii speciale a locului (o întindere mare pe lungime şi o dispunere pe terase, cu diferenţe de nivel) gestionarea traficului rutier este foarte dificilă. Drept urmare, Comisia de circulaţie a Piteştiului va lua în curând în discuţie câteva modificări importante.
Sens unic în centru
Una dintre marile probleme cu care se confruntă şoferii din zona centrală a Piteştiului este că pe multe artere de circulaţie sunt parcate autovehicule de o parte şi de alta a carosabilului. În acest context, autorităţilor nu le rămân decât două opţiuni: fie să instituie sens unic, fie să facă parcări (unde?). Prima variantă va fi adoptată şi pe strada Florăriei. Este vorba despre instituirea unui sens unic dinspre strada Crinului spre strada 9 Mai (care duce în piaţa Ceair şi spre Şcoala „Nicolae Simonide”). În prezent, circulaţia se desfăşoară în ambele sensuri, dar afluxul mare de vehicule creşte riscul producerii de ambuteiaje şi de accidente.
Oprirea, interzisă pe strada Primăverii
Oprirea maşinilor pe strada Primăverii din Piteşti va fi interzisă. Motivele: aglomeraţia şi ambuteiajele. De o parte şi de alta a acestei artere sunt parcate maşini, aşa că nu mai este loc pentru o circulaţie în condiţii de siguranţă. Strada face legătura între bulevardul Eroilor, strada Egalităţii şi strada Dealurilor (care urcă din centru spre Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă). Măsuri similare vor fi luate şi pe alte străzi precum Exerciţiu şi Banat (după reabilitare).
Semafor cu buton pe Craiovei?
Un semafor cu buton ar putea fi amplasat pe Calea Craiovei din cartierul Craiovei. Unde? Autorităţile spun că la trecerea de pietoni din dreptul restaurantului „Negoiu”. De câteva ori, în acea zonă pietonii au fost loviţi de maşini. Semafoarele cu buton au avantajul că sunt operaţionale doar când sunt pietoni pe „zebră”, ajutând astfel la traversarea în siguranţă a străzii şi la menţinerea unui trafic rutier fluid.
…Şi în Trivale
Şi în cartierul Trivale este propus un semafor cu buton la trecerea de pietoni de pe bulevardul Libertăţii, în zona Complexului I. Tot acolo va fi instituit sens unic de mers pe aleea dintre blocul 12E şi complexul comercial. Va fi instituit sens unic şi pe aleea dintre blocurile P1 şi 24 din cartier. Măsurile vor fi implementate doar dacă vor fi aprobate în proxima şedinţă a comisiei de circulaţie.
Un nou sens giratoriu?
La şedinţa comisiei de circulaţie a municipiului Piteşti se vor căuta soluţii pentru amenajarea unui sens giratoriu la intersecţia Căii Craiovei (drumul naţional spre Slatina) cu DJ 659 spre Bradu (aproape de Târgul Săptămânal). Sensul giratoriu respectiv este intens solicitat de către şoferi, deoarece de multe ori aici se creează ambuteiaje generate de maşinile care aşteaptă să intre pe drumul judeţean spre Bradu, în vreme ce altele încearcă să continue drumul spre Slatina sau, din contră, spre Piteşti. Primăria susţine că terenul pe care ar urma să fie amenajat sensul giratoriu nu aparţine Piteştiului, deci va fi nevoie de un parteneriat cu Consiliul Judeţean şi cu Primăria Bradu pentru realizarea investiţiei.
Undă verde… mărită
În câteva zone din Piteşti va creşte durata de funcţionare a semafoarelor din intersecţii pe culoarea verde. De exemplu, la intersecţia dintre străzile Smeurei şi Armand Călinescu. Culoarea verde a semaforului va dura mai mult pentru şoferii care coboară pe strada Smeurei spre centru, pentru fluidizarea traficului rutier. De asemenea, va fi crescut timpul de culoare verde – de la 14 la 20 de secunde – pentru pietonii care traversează bulevardul Negru Vodă. Oamenii s-au plâns că nu au timp să treacă strada în zona respectivă (acolo este un semafor cu buton).
Accesul la „Fortuna” va fi reconfigurat
Primăria Piteşti are în vedere reconfigurarea accesului în curtea interioară a blocurilor „Fortuna” din centru, „pentru a nu se mai crea ambuteiaje”. Parcarea de acolo este una dintre cele mai aglomerate. Municipalitatea a propus cu ceva vreme în urmă construirea în zonă a unei parcări supraterane, dar locatarii s-au opus. Între timp, problema s-a acutizat, mai ales că în curtea respectivă ajung şi vehicule cu marfă pentru magazinele de la blocuri.
Alte sensuri unice
Un sens unic a fost instituit în acest an pe strada Livezilor, în apropierea aşa-numitului teren „San Siro”. Acum e luată în considerare o soluţie similară pentru străzile Băilor şi Mihail Kogălniceanu. Ambele fac legătura între strada Crinului şi strada Sfânta Vineri în zona Popa Şapcă. Încă nu s-a stabilit direcţia de mers (este de presupus că pe o arteră va fi asigurat accesul dinspre strada Crinului spre Sfânta Vineri, iar pe alta accesul în sens invers). Străzile sunt înguste şi, de multe ori, aici se produc blocaje, deoarece sunt maşini parcate de o parte şi de alta, care încurcă circulaţia.
Resistematizare
Primăria Piteşti şi Poliţia Rutieră propun resistematizarea rutieră în zona centrală. Concret, se are în vedere intersecţia străzii Victoria cu bulevardul Republicii, prin ştergerea marcajului longitudinal continuu şi aplicarea marcajului cu linie simplă discontinuă până în dreptul trotuarului din faţa magazinului „Profi” (la clinica „Self Control”). De asemenea, urmează să fie amplasat un indicator cu semnificaţia „Oprirea interzisă” pe bulevardul Republicii în dreptul statuii Ţăranului Român (la Havuzul de Apă). Scopul: fluidizarea traficului. Zona este aglomerată de maşinile oprite pe carosabil. Nu ar strica însă şi o trecere de pietoni între zonele „Profi” – „Self Control”, având în vedere numărul mare de pietoni care, pentru a traversa strada, se expun riscului de accident.
Schimbare
Conform unei propuneri a Comisiei de circulaţie, „la sensurile giratorii din municipiu se vor delimita cu linie continuă benzile de circulaţie în aşa fel încât şoferii care intră pe banda 1 pentru direcţia înainte să nu se intersecteze cu cei care execută giraţia”. Alfel spus, să nu se mai poată trece de pe o bandă pe alta în sensul giratoriu. Pe de altă parte, numeroşi şoferi şi pietoni solicită îndepărtarea trecerilor de pietoni de sensurile giratorii, deoarece prezenţa acestora creşte riscul producerii de accidente. Cu ochii la maşinile cărora trebuie să le cedeze prioritatea, mulţi şoferi îi observă abia în ultimul moment pe cei aflaţi pe „zebrele” situate la ieşirea din sens.
Claudiu DIŢA
4 Comentarii
un elev
Semafoare cu butoane trebuie instalate la fiecare scoala/liceu. Este o adevarata aventura sa treci cu masina prin acele zone cand ies elevii. Si mai zic autoritatile ca este poluare…pai cate masini stau degeaba minute in sir ca sa treaca elevii in pas de melc unu-cate-unu.
Dana
Intr-adevar, trecerile de pietoni amplasate in sensurile giratorii sunt foarte riscante pentru pietoni, dar si pentru soferi; lucrez in zona intersectiei Exercitiu cu Razboieni si am vazut numeroase cazuri in care accidentele au fost evitate in ultimul moment. As propune monitorizarea video a acestei intersectii ,in speranta „temperarii” soferilor teribilisti.
Anonim
Poate se vor gandi la un semafor si la biserica militara din cartierul Trivale.
Gabriel Diaconu
Exista un normativ pe care i l-am inmanat din anul 2015 domnului Chirita din serviciul de specialitate al primariei referitor la amplasarea trecerilor de pietoni la minim 6 metri de sensurile giratorii.
Cateva au fost mutate, dar cele mai multe au ramas pe pozitii.
http://cnadnr.ro/sites/default/files/Reglementari-tehnice/AND%20600%202010.pdf
pag. 61-62