
Din anul școlar 2026-2027, clasa a IX-a va funcționa după o logică curriculară complet nouă, cu programe și manuale actualizate, dar și cu profesori instruiți în metode de predare adaptate secolului XXI. Ministrul Educației, Daniel David, a prezentat detalii despre reforma liceală într-o intervenție televizată la Psnews.ro pe 9 octombrie.
Reforma curriculară la liceu: o prioritate amânată cinci ani
Ministrul Daniel David a recunoscut că reforma curriculară de la nivel liceal trebuia implementată încă din 2020, după modificările aplicate la gimnaziu. „Este o miză mare. Ar fi trebuit să avem această reformă încă din 2020. Am întârziat cinci ani. Trebuie să o încheiem, pentru că suntem în urmă atât în privința conținuturilor, cât și a programelor la nivel liceal”, a subliniat ministrul.
Profesorii vor fi formați printr-un proiect european
Pentru implementarea noilor programe, Ministerul Educației derulează un proiect european care include formarea cadrelor didactice. Procesul se află în etapa de selecție a formatorilor și experților. Daniel David a explicat că profesorii instruiți vor deveni ulterior formatori locali, asigurând continuitatea pregătirii în toate comunitățile.
Ghid pentru curriculum relevant și educație deschisă
Proiectul „Reglementări noi pentru un curriculum relevant și educație deschisă – RECRED” are ca obiectiv revizuirea curriculumului liceal centrat pe competențe, sprijin pentru gimnaziu și primar, elaborarea de ghiduri metodologice, auxiliare și resurse educaționale, formarea profesorilor și monitorizarea implementării.
Derulat în parteneriat cu Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare și Casele Corpului Didactic din Buzău, Cluj, Olt și București, proiectul se desfășoară în perioada 01.07.2024 – 30.06.2028. Obiectivele principale includ:
- crearea unui cadru conceptual și procedural pentru reforma curriculară în învățământul preuniversitar;
- oferirea de resurse pentru predare, învățare, evaluare și cercetare;
- formarea continuă a formatorilor și profesorilor pentru implementarea curriculumului liceal;
- monitorizarea implementării și generarea de recomandări bazate pe date;
- evaluarea rezultatelor curriculumului centrat pe competențe în învățământul preuniversitar.




































