Weekendul ce a trecut a avut programată cea de-a treia etapă a Campionatului Naţional de Raliuri. Care s-a disputat pe plaiurile moldave ale Bacăului. Iar numele nu putea fi altul decât Raliul Moldovei Bacău. O întrecere foarte bine organizată. Cu un traseu pe drumuri de pământ, cu probe frumoase, selective, rapide, dar scurte, care penalizează orice greşeală fiindcă nu mai ai când să recuperezi.
Bucurii…
Toată suflarea angajată în competiţie şi-ar fi dorit ca, în ciuda ploilor parcă nesfârşite, să nu aibă parte de aşa ceva. Surprinzător, nu a plouat! Dar s-a manifestat efectul secundar, pervers. Dacă nu au fost nori, a fost un soare generator de caniculă. Iar în interior, în habitaclu, sportivii au avut parte de o temperatură de cuptor. Principalul adversar al fiecăruia.
Sub aspectul disputei sportive, prin forfait-ul programat al primilor doi piloţi ai puternicei echipe NRA Cluj-Napoca, Tempestini şi Marişca, cuplul piteştean Porcişteanu-Dobre, datorită talentului şi rezultatelor recente, pleca drept favorit incontestabil al raliului.
Ceea ce s-a şi întâmplat, cei doi dominând suveran întrecerea. Practic, prin ritmul impus, nu au avut rivali. Nu a existat nicio ameninţare din partea nimănui, aceştia impunându-se cu un avans considerabil. Iată cum îşi caracterizează prestaţia Valentin Porcişteanu: „Probele din prima zi, de la Moineşti, au fost foarte dure, dar mi-au plăcut mult! În ziua secundă a fost o luptă internă să mă pot concentra la maximum pe mers, şi să nu o las prea moale, profitând de secundele de avans faţă de locul 2 (~50). În primul rând să nu ratez victoria, să nu fac greşeli… şi în al doilea rând să merg în continuare tare, pentru a mă acomoda cât mai bine şi cât mai repede cu maşina, pentru a putea creşte forma în viitor…”. O evoluţie strălucitoare, inteligentă.
În urma cuplului piteştean, lupta pentru locul secund s-a dat între Gîrtofan şi Răspopa, câştig de cauză având cel din urmă. Cu atât mai meritoriu, cu cât acesta era pentru prima dată la volanul unei maşini de clasa R2!
Pentru piteşteni, la capitolul satisfacţii trebuie evidenţiată o nouă comportare demnă de toată admiraţia a cuplului Bogdan şi Delia Năstase, care au învins din nou la clasa lor. Şi nu oricum, ci cu un ecart enorm faţă de urmăritori. O prestaţie care a contribuit substanţial la victoria echipei lor.
…Dar şi necazuri
Dacă gruparea NRA a venit doar cu trei maşini, toate ajungând la final, acelaşi lucru s-a întâmplat şi echipei piteştene DTO-Tellur Rally Team. Cu deosebirea că aceasta a pierdut două echipaje pe traseu, prin ieşiri în decor. Dolofan şi Sandu au ratat o bună ocazie de a se apropia de podiumul clasamentului general al etapei.
Răul a început pe chiar prima probă specială când, spune Mihai Sandu: „Am avut probleme cu frânele, pedala se ducea la podea şi nu aveam frână. Spre finalul probei ne-am răsucit pe un viraj tocmai din cauza frânei şi a trebuit să repornim; am dat cu spatele… etc”. Pentru ca, în ziua a doua, când erau în plin efort de recuperare a întârzierii, pe o scurtă, dar nedorită incursiune într-un decor ce s-a dovedit ostil, „o creangă a spart radiatorul de apa şi a trebuit să ne oprim”, dixit Sandu. Şi punct.
Al treilea cuplu al formaţiei piteştene ajuns la finiş, Caragui-Fus, a avut o evoluţie sub posibilităţi, penalizată în special de superspeciala de pe străzile Oneştiului.
Punctele acumulate în Raliul Moldovei sunt preţioase pentru echipă, dar mai ales pentru clasamentul general al piloţilor în care, ca urmare a succesului repurtat, piteştenii Porcişteanu şi Dobre au devenit liderii acestuia.