Schimbare importantă în magazinele de bijuterii. Clienții au de câștigat!
ANPC a inițiat și depus în transparență decizională un proiect important pentru clienții care cumpără produse din materiale prețioase.
Potrivit proiectului, în magazinele de bijuterii, produsele specifice vor avea menționate, pe etichetă, greutatea metalului preţios şi greutatea pietrei/pietrelor montate pentru fiecare obiect aflat la comercializare pe piaţa naţională, se precizează într-un comunicat de la Protecția Consumatorilor.
Aceste informaţii au rolul de a ajuta consumatorii să facă alegeri în cunoştinţă de cauză.
În momentul de faţă, modalitatea de informare a consumatorilor care cumpără astfel de obiecte este realizată incomplet, în sensul în care, la momentul achiziţionării unui obiect din metal preţios care este confecţionat având montate pietre (preţioase sau nu), consumatorii nu sunt informaţi cu privire la cantitatea exactă de metal preţios pe care o achiziţionează, greutatea acestuia nefiind şi greutatea finală a obiectului cumpărat.
De asemenea, s-a constatat faptul că, în cazul vânzării „la gram”, preţul final rezultat include greutatea pietrei/pietrelor montate, care astfel sunt vândute „la preţ de aur”, iar costul final al obiectului nu reflectă costul cantităţii de metal preţios achiziţionată.
„Având în vedere atribuţiile ANPC, de supraveghere şi control a pieţei, precum şi de informare corectă a consumatorilor, considerăm că este imperios necesar adoptarea acestui act normativ pentru informarea corectă, completă şi precisă a consumatorilor, tocmai în scopul protejării drepturilor acestora, la momentul achiziţiei unui obiect confecţionat din metal preţios, având montate pietre (preţioase sau nu)”, se mai precizează în comunicat.
Foto descriptiv