La sfârşitul acestei săptămâni, Piteştiul va fi din nou gazda unui eveniment sportiv de excepţie, unde adrenalina şi sutele de cai-putere vor ţine capul de afiş.
Stradă închisă traficului
Pasionaţii de viteză din Argeş şi din alte judeţe ale ţării vor avea ocazia să se întreacă, sâmbătă, într-un cadru organizat. Clubul Sportiv Procar Racing Team Piteşti, în colaborare cu Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Argeş, va organiza, cu sprijinul Consiliului Judeţean şi al Primăriei Piteşti, cea de a patra ediţie a Trofeului Argeş la Automobilism Viteză. Competiţia de liniuţe, de data asta legale, va avea loc în zona stadionului, pe strada Nicolae Dobrin, care, din motive se siguranţă, va fi închisă circulaţiei rutiere între orele 10 şi 17 pe tronsonul dintre intersecţia cu bulevardul Eroilor până la cea cu strada Războieni.
Recompense
Organizatorul evenimentului, care se desfăşoară sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv, este acelaşi inimos şi pasionat al sporturilor cu motor Niţă Iancu, preşedintele clubului Procar Racing Team, fost pilot de raliu, care şi-a donat maşina de competiţie, o Dacia 1410 Sport, Muzeului Sportului Argeşean. Ca de fiecare dată, câştigătorii vor fi recompensaţi cu premii, cupe, diplome şi tricouri. Înscrierile se fac chiar în dimineaţa concursului, între orele 8 şi 10, după care, între orele 10 şi 15, va avea loc competiţia, urmată de festivitatea de premiere programată pentru ora 16.30.
Competiţia se va desfăşura pe mai multe grupe, în funcţie de capacitatea motoarelor, prima care va intra în concurs fiind Grupa Logan 1.400, 1.600 şi 1,5 dCi. Apoi, la Grupa S1 vor concura maşinile sub 1.590 cmc (inclusiv) aspirat FWD şi RDW, sub 1.000 cmc (inclusiv) supraalimentat FWD şi RDW, sub 1.500 cmc (inclusiv) diesel FWD şi RWD. La Grupa S2 pot lua startul autoturismele cu motoare între 1.591 şi 2.200 cmc aspirat FWD şi RWD, între 1.001 şi 1399 cmc supraalimentat FWD şi RWD, respectiv între 1.501 şi 1.700 cmc diesel FWD şi RWD. La Grupa S3 pot participa maşinile cu motoare între 2.201 şi 2.980 cmc aspirat FWD şi RWD şi cele cu motoare între 1.400 şi 1.600 cmc supraalimentat FWD şi RWD. La Grupa S4 vor concura cele cu motoare între 2.981 şi 3.800 cmc aspirat FWD şi RWD, între 1.601 şi 2.550 cmc supraalimentat FWD şi, respectiv, între 1.601 şi 2.200 cmc supraalimentat RWD. La Grupa S5 se vor prezenta la start bolizii de peste 3.801 cmc aspirat FWD şi RWD, cei de peste 2.551 cmc supraalimentat FWD şi cei între 2.201 şi 3.300 cmc supraalimentat RWD. La Grupa S6 pot concura maşinile cu motoare de până la 2.800 cmc supraalimentat AWD, până la 4.200 cmc aspirat AWD şi peste 3.301 cmc supraalimentat RWD. La Grupa S7 vor lua startul bolizii de peste 2.801 cmc supraalimentat AWD şi cei de peste 4.201 cmc aspirat AWD. Grupa S8 este rezervată maşinilor cu motoare între 1.701 şi 2.000 cmc diesel FWD, RWD şi AWD, iar Grupa S9 va reuni maşini cu motoare de peste 2.001 cmc diesel FWD, RWD şi AWD. Pentru cei care nu ştiu, FWD înseamnă tracţiune faţă, RWD – tracţiune spate, iar AWD – tracţiune integrală.
Ca de fiecare dată, între starturi vor avea loc demonstraţii de drift prezentate de piloţi experimentaţi, pentru a ţine publicul în priză pe perioada cât motoarele sunt lăsate să se mai răcească.
Val. NICOLAU