De la inspectorul şcolar Cornelia Baicu am aflat că în cele cinci şcoli speciale din Argeş învaţă, la momentul actual, 448 de copii cu cerinţe educaţionale speciale (CES). Unităţile şcolare respective se află la Costeşti, Valea Mare-Ştefăneşti, Câmpulung, Curtea de Argeş şi Piteşti (aici avem o grădiniţă). Pe de altă parte, în învăţământul de masă sunt integraţi 700 de elevi cu CES; numărul s-a dublat faţă de anul trecut, pe fondul unei hotărâri prin care copiii din această categorie beneficiază de alocaţii speciale (de hrană, îmbrăcăminte, încălţăminte şi rechizite).
Cel mai adesea, copiii cu CES suferă de ADHD, autism şi sindromul Down sau au dificultăţi de învăţare. Cele mai grave cazuri ajung la şcolile speciale. George, elevul de la „I.L. Caragiale”, este în curs de evaluare psihologică. Încă nu a fost diagnosticat. De puştiul marginalizat care nu-şi poate ţine în frâu agresivitatea mai mult de trei ore se ocupă îndeaproape Augustina Ene, consilierul psihologic având ca sarcină să raporteze datele, lunar, Ministerului Educaţiei.
Mirela NEAGOE