Consiliul Naţional al Elevilor a anunţat că se opune propunerii Ministerului Educaţiei ca absolvenţii care nu obţin media 5 la evaluarea naţională să fie obligaţi să urmeze şcoala profesională.
O mulţime de elevi, printre care şi argeşeni, au declarat în mediul online faptul că o asfel de decizie ar scădea nivelul învăţământului şi, de asemenea, ar fi nedrept faţă de cei care prin diverse circumstanţe au obţinut o notă mai mică.
„Ne opunem introducerii unei «trepte» la admitere”
„Ne opunem ferm introducerii unei «trepte» la admiterea la liceu, măsură în urma căreia absolvenţii clasei a opta care au media sub 5 la evaluarea naţională ar fi repartizaţi obligatoriu în şcolile profesionale, considerând că acestea ar trebui să reprezinte medii de formare destinate celor cu adevărat interesaţi de practicarea unei meserii pe viitor, nu o ultimă opţiune a elevilor care au avut rezultate slabe la examenul de final de gimnaziu.
Suntem de părere că elevii au nevoie de sprijin real în alegerea şi parcurgerea traseului educaţional şi milităm pentru o creştere organică a interesului manifestat de aceştia faţă de învăţământul profesional.
Propunem mecanisme de consiliere şi orientare în carieră pentru identificarea şi valorificarea aptitudinilor proprii, alături de programe de lucru concrete cu elevii şi părinţii lor, care să schimbe percepţia generală privind şcolile profesionale în sens pozitiv şi să îi determine să înţeleagă beneficiile aduse de înscrierea la o astfel de formă de învăţământ”, transmite Consiliul Naţional al Elevilor.
Etichetarea elevilor, nocivă
„Etichetarea elevilor care aleg să-şi continue studiile într-o şcoală profesională drept incapabili să urmeze cursurile unui liceu este nocivă, iar măsura vine în defavoarea eforturilor depuse în ultimii ani cu scopul de a creşte relevanţa meseriilor şi a învăţământului profesional. Dacă măsura va fi adoptată, în ciuda argumentelor aduse de către reprezentanţii elevilor, care militează pentru o creştere organică a interesului manifestat de beneficiarii primari ai educaţiei faţă de deprinderea unei meserii, solicităm ca aceasta să fie însoţită de o serie de măsuri compensatorii.
Contestăm decizia adoptată de către Comisia de Dialog Social şi considerăm cu atât mai alarmant faptul că această măsură nu a fost însoţită de un plan concret de iniţiative compensatorii, stabilit prin consultarea tuturor pilonilor implicaţi în educaţie”, au mai adăugat elevii.