La sfârşitul săptămânii trecute s-a disputat Raliul Harghitei, cea de-a patra etapă a campionatului naţional din acest an. Chiar dacă nu se mai concurează pe „macadam”, ani buni suprafaţa tradiţională a întrecerii, competiţia nu şi-a pierdut din spectaculozitate, atrăgând tot mai mulţi pasionaţi. Şi un număr sporit de competitori, veniţi să-şi demonstreze talentul în probele speciale ale acesteia. Foarte rapide în prima zi, începând cu cea disputată în Pasul Praid (Bucin, 28,9 km), care a deschis ostilităţile, apreciată de către Tempestini drept „una dintre cele mai de viteză probe din campionat”, şi continuând cu cele tehnice din ziua a doua, unele foarte înguste. Apreciate în mod diferit de competitori. Fiecare dintre cei doi protagonişti ai sezonului în curs venind în Harghita cu acelaşi scop: Porcişteanu şi Dobre, liderii la zi ai clasamentului general, cu dorinţa să-şi păstreze poziţia, clujenii Simone Tempestini şi Sergiu Itu, absenţi la cursa precedentă, cu „obiectivul de a obţine victoria”, care să le permită să recupereze primul loc. Aşadar, o întrecere ce se anunţa disputată.
O suită nesfârşită de probleme
Din nefericire pentru piteşteni, lucrurile n-au mers deloc bine încă de la început. Citroen-ul C3 R5 s-a dovedit capricios, împiedicându-i cu încăpăţânare pe Vali şi Dan să prindă podiumul pe tot timpul întrecerii! Iar la proba super specială, altădată o specialitate a lui Porcişteanu, acum n-a mai fost ca altădată: „…Am atins bordura şi am spart janta, … era să le dea în cap fotografilor…”. O scenă desprinsă parcă din întrecerile de Indy car. Nici ziua secundă n-a fost mai bună. Vali: „probleme cu frânele…, nişte bobine… şi o pană mai târziu. Am avut parte cam de toate”. Lucru extrem de rar la el. „Sper să le fi făcut pe toate acum…, iar la Sibiu să fie bine”. Toate aceste necazuri nu i-au permis să urce pe podium.
Nici echipajul Dolofan-Sandu n-a fost mai fericit, confruntându-se cu nesfârşite probleme tehnice, care i-au condamnat la un loc extrem de modest, mult sub posibilităţile lor şi ale maşinii.
În schimb, Bogdan Năstase, din cauza unor „probleme medicale în familie” care au împiedicat-o pe Delia Năstase, navigatoarea sa în curse şi în viaţă, să-i fie alături, şi-a asigurat serviciile talentatului pilot Raul Badiu, alături de care s-a impus din nou la clasa în care concurează. Cu trei victorii în patru întreceri, acesta pare să fie până acum singurul component al echipei piteştene DTO Rally Team, care îşi va îndeplini obiectivul propus.
Dar să revenim la „lupta” pentru victorie. Care n-a avut însă nicio istorie, niciun moment de suspans. Simone a dominat competiţia în stil de mare campion, învingând, cum a făcut-o de fiecare dată în acest an, în toate probele. Cu excepţia super specialei de pe străzile Odorheiului Secuiesc, care i-a revenit talentatului sibian Sebastian Barbu.
În urma acestui rezultat, clujeanul a revenit pe primul loc în clasamentul absolut, arătându-le tuturor „cine-i şeful” în campionat. Dacă mai era nevoie.