# Cei de la firma „Azvi” care trebuiau să facă reparaţiile îşi bat joc de toată lumea, de la minister până la ultimul şofer…
Cu aproximativ o lună în urmă, reprezentanţii firmei care modernizează DN 73 au fost chemaţi la raport de către şefii de la Drumuri (la nivel central) din cauza întârzierilor destul de mari în realizarea lucrărilor. Degeaba însă! În continuare, pe drumul ce leagă Piteştiul de Câmpulung şi mai departe spre Braşov nu se lucrează. Şi asta de mai bine de zece zile! Iar cei care circulă pe acest drum suferă din această cauză, restricţiile impuse pe DN 73 fiind nejustificate, atâta timp cât nimeni nu desfăşoară vreo activitate de reparaţie.
Rezilierea contractului?
Deja la nivelul ministerului de resort, dar şi în cadrul CNAIR, se discută din ce în ce mai serios despre rezilierea contractului cu grupul de firme care trebuia să se ocupe de modernizarea acestui drum naţional.
Pe tronsonul dintre Piteşti şi Câmpulung lucrările efectuate de Azvi S.A. trebuiau în mare parte finalizate. Operaţiunile derulate la patru poduri sau podeţe sunt finalizate în proporţie de 70-90%, dar atât. De alte trei podeţe de care firma trebuia să se apuce de modernizat (reparat) nu s-a apropiat vreun muncitor. Iar dincolo de Câmpulung, spre Braşov, nici vorbă de vreo lucrare! Deşi data de finalizare a contractului a fost prelungită, nici aşa constructorul nu poate duce la bun final proiectul.
Rămân doar cele cinci semafoare şi restricţiile impuse care încurcă inutil traficul rutier pe DN 73.
În sens invers, circulaţia pe DN 73, de la Braşov spre Piteşti, este în continuare unul de coşmar, ţinând cont că lucrările începute în primăvară avansează destul de greu. Astfel, drumul este plin de semafoare între Râşnov şi Fundata şi se circulă cu dificultate pe mai multe tronsoane, unde asfaltul a fost frezat pe ambele sensuri (cum este cazul în Râşnov), fără a se mai turna noile straturi.
Cât va mai dura?
Ţinând cont că firmele care se ocupă de acest proiect nu au mai respectat graficele de lucru, reprezentanţii acestora au fost chemaţi să dea socoteală la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Chiar şi aşa, cu toate că reprezentanţii constructorului urmează să prezinte conducerii CNAIR un plan de remediere a întârzierilor, astfel încât să se intre în normal cât mai repede cu acest proiect de modernizare, se pare că acesta nu va fi definitivat la sfârşitul anului 2019.
Reamintim că valoarea proiectului de modernizare a întregii şosele dintre Piteşti şi Braşov care are 103,25 km este de 275 milioane lei, o parte de 85% fiind finanţată cu bani europeni prin FEDR. Proiectul este executat de către asocierea de firme Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development – Tractebel.
Suntem curioşi cât timp va mai fi tolerată această situaţie de pe DN 73 în condiţiile în care ministrul Transporturilor dă asigurări în toate părţile că se lucrează „din greu” la drumurile din ţară.