În perioada 5-10 noiembrie 2023 se desfăşoară proiectul intitulat „Recurs la cultură, în termenii valorilor autohtone -incluziunea copiilor rromi în societate prin activităţi culturale şi educative-”, derulat în cadrul Programul Vladimir Ghika, dialog intercultural sau pluridisciplinar, programul prioritar Ciprian Porumbescu, proiect cultural finanţat de de Ministerul Culturii.
Proiectul, implemetat de Asociaţia Junior Net 2006, cuprinde activităţi educative pentru copiii (rromi şi români) din ciclul gimnazial al şcolilor din satele Slănic şi Broşteni ale comunei Aninoasa, care vor reuni: ateliere de lectură şi creaţie, în cadrul cărora se vor sedimenta şi acumula cunoştinţe noi însuşite din cărţi. Prin acest proiect se încearcă, pe de o parte, stabilirea unui dialog interetnic paşnic şi integrarea socială a copiilor și tinerilor rromi din Comuna Aninoasa, dar și la creșterea gradului de culturalizare și educare a tuturor elevilor, fie ei rromi sau români.
Se doreşte educarea livrescă a acestor copii, în familiile cărora, prea adesea, astfel de iniţiative sunt desăvârşit absente. Scopul proiectului „Recurs la cultură, în termenii valorilor autohtone -incluziunea copiilor rromi în societate prin activităţi culturale şi educative-” este, pe de o parte, incluziunea socială a copiilor de rromi, în cadrul colectivelor din care fac parte, prin participarea lor la activităţi comune, în echipă cu colegii lor români, iar pe de altă parte, stimularea laturii creative a copiilor, prin ilustrarea cărţilor citite şi stimularea interesului pentru lectura individuală şi colectivă în perioada şcolară, în vederea dezvoltării şi activizării vocabularului şi a dobândirii tehnicilor de muncă intelectuală.
Se doreşte dezvoltarea unor aptitudini speciale, antrenarea elevilor în activităţi cât mai variate şi bogate în conţinut, cultivarea interesului pentru lectură, facilitarea integrării în mediul şcolar, oferirea de suport pentru reuşita şcolară în ansamblul ei, fructificarea talentelor personale şi corelarea aptitudinilor cu atitudinile caracteriale. Stârnirea interesului pentru lectură se poate realiza cu mai multă uşurinţă dacă activităţile desfăşurate în acest sens depăşesc spaţiul sălii de clasă sau al camerei copilului.