Nu este suficient că vremea e mohorâtă, la Piteşti avem parte în această perioadă şi de reclame care ne bagă în… ceaţă. Ne referim la cele care îţi iau ochii cu reduceri incredibile, pentru ca mai apoi, când intri în magazin, să descoperi că oferta e cu totul alta. Pe Calea Bucureşti, spre exemplu, un magazin de încălţăminte ne ademeneşte cu reduceri de 50% până la 100%. Cum o mai fi şi asta? Mulţi înţeleg că li se oferă produse gratis, dar realitatea e cu totul alta. Nu doar că reducerile într-o asemenea manieră nu se regăsesc la raft, ci – vizitând spaţiul comercial – aflăm că e vorba de lichidarea stocului. Am greşit noi, ni se şopteşte la ureche, şi suntem îndemnaţi să mai privim o dată reclama. Într-adevăr, procentele se referă la stoc. Chiar şi aşa, ce vor să spună comercianţii? Că lichidează toată marfa, înţelegem. Dar care e avantajul clientului? Faptul prezentat e doar o mică parte a unui întreg arsenal strategic folosit de comercianţi. O altă metodă prin care ni se atrage atenţia e preţul iniţial tăiat, iar alături trecut noul preţ – evident mai mic. Problema e că preţul iniţial este umflat de la bun început, iar preţul final reprezintă exact valoarea stabilită de şefii magazinelor. Noi rămânem doar cu impresia că am cumpărat mai ieftin… lucru valabil, cu anumite excepţii, şi în magazinele online.
George OLTEANU