Mai mulţi cetăţeni din Miceşti s-au postat azi în faţa Consiliului Judeţean. În frunte cu primarul Dumitru Voicu şi cu trei consilieri locali, oamenii au potestat faţă de faptul că nu s-a rezolvat problema transportului metropolitan şi judeţean. Protestatarii au fost invitaţi la discuţii cu reprezentanţi ai CJ Argeş.
Aceştia s-au întâlnit cu Ion Mânzână, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean, şi cu conducerea Autorităţii Judeţene de Transport Argeş.
Din discuţii a rezultat că, de la 1 septembrie 2017, localităţile Ştefăneşti, Albota, Bascov, Băbana, Budeasa, Mărăcineni, Miceşti şi Moşoaia au rămas fără transport public de persoane atât ca urmare a restrângerii activităţii SC Publitrans 2000 SA, cât şi a faptului că activitatea de transport din cadrul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Zona Metropolitană Piteşti a fost eliminată. Până atunci, împreună cu municipiul Piteşti, cele opt localităţi erau membre ale ADI şi au avut transportul public de persoane reglementat prin statutul asociaţiei, activitate care nu se supunea reglementărilor stabilite prin hotărâri ale CJ Argeş. La solicitarea consiliilor locale din Albota, Băbana, Moşoaia, Mărăcineni, Miceşti, Ştefăneşti şi Bascov, după restrângerea activităţii Publitrans doar pe raza Piteştiului şi după retragerea acestora din ADI, cele 11 trasee care asigurau transportul public de persoane în respectivele localităţi au fost introduse ca trasee noi în programul judeţean de transport persoane 2014-2019. Ulterior, pe 27.10.2017, hotărârea CJ Argeş nr. 229/31.08.2017 a fost suspendată de instanţă ca urmare a contestaţiei depuse de SC Lavicost Trans SRL, operator care efectuase transport de persoane pe ruta Piteşti – Hinţeşti. Pentru ceilalţi operatori (Astra Transport, Trans Eclipsa, Alpin Star, Manolo Auto Zob, Auto Tehnic) instanţa a respins acţiunea. Acum, cele 11 trasee sunt suspendate prin hotărâre judecătorească, iar CJ Argeş are în instanţă 19 procese deschise atât de transportatorii care efectuau anterior transport pe aceste trasee, cât şi de cei care au fost validaţi după licitaţie. În consecinţă, CJ nu poate interveni pe traseele în litigiu. O soluţie ar fi ca fiecare consiliu local să-şi organizeze propriul transport public de persoane, prin conexarea la traseele judeţene care tranzitează localităţile respective. Pentru a nu afecta totuşi transportul elevilor către unităţile şcolare din Piteşti, Consiliul Judeţean a emis licenţe de transport prin curse regulate speciale destinate elevilor pentru traseul Păuleasca – Piteşti firmei Manolo Auto Zob SRL, valabilă până în 2020.