Azi, în sala de şedinţe a Consiliului Local Piteşti a avut loc dezbaterea publică a Planului de mobilitate urbană durabilă şi a Strategiei de dezvoltare pentru perioada 2017-2023. Viceprimarul Sorin Apostoliceanu a condus „ostilităţile” la care au asistat cetăţeni, specialişti din Primărie şi profesori universitari. Dezbaterea publică este ultimul pas înainte ca documentele amintite să fie aprobate – în august – în plenul Consiliului Local, după care vor fi transmise la Bucureşti. Piteştiului i-au fost alocate din fonduri europene pentru proiectele din cele două documente 38 milioane euro.
Ce se vrea?
Aşadar, care sunt proiectele incluse în cele două documente? Trecem peste cele legate de reabilitarea şi modernizarea şcolilor, pieţelor sau de construire a unei săli polivalente. Ne-au reţinut atenţia îndeosebi planurile menite să rezolve problema numărul 1 a Piteştiului: traficul rutier (conexată cu poluarea). Desigur, parcări se mai pot face multe – dar numărul de maşini este în continuă creştere; cu siguranţă, se pot impune restricţii, dar ar fi bine? Aşadar, ce doreşte municipalitatea să facă în perioada următoare cu cele 38 milioane euro pe care le are, practic, în buzunar şi depinde numai de ea să le pună în operă? Iată despre ce este vorba:
– reabilitarea principalelor artere de circulaţie; optimizarea a opt intersecţii la intrarea şi ieşirea din oraş; construirea unui pod peste râul Argeş, altfel traficul rutier în zona Podul Viilor se va bloca; construcţia unui pasaj rutier pe strada Lânâriei, pentru a trece peste calea ferată care opreşte, prin barieră, circulaţia de câteva ori pe zi; majorarea moderată a tarifelor de parcare din zona centrală; amenajarea de piste de biciclete; integrarea unor programe de închiriere de maşini şi biciclete; achiziţionarea de autobuze ecologice; sistem de taxare electronică în autobuze; modernizarea a 99 de staţii de autobuz; introducerea a trei noi linii de autobuz pe rutele Trivale – Calea Depozitelor şi Războieni – Calea Depozitelor; amenajarea de noi treceri de pietoni şi intersecţii semaforizate; monitorizarea video a traficului; dezvoltarea unui departament de planificare a transportului.
PIDU
Piteştiul are experienţă în ceea ce priveşte absorbţia fondurilor europene, dovadă fiind proiectele realizate în exerciţiul financiar european anterior în cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană lansat în 2008: amenajarea Parcului Lunca Argeşului, reabilitarea Parcului Ştrand şi a străzilor Lânăriei, Costache Negri şi Târgul din Vale (care între timp a intrat din nou în reparaţii), construcţia pasajului rutier de la Podul Viilor, construcţia unui sediu pentru Filarmonică, amenajarea unei parcări la Bowling, reabilitarea şi extinderea Şcolii „Matei Basarab” din Găvana şi, nu în ultimul rând, reabilitarea urbană pe o suprafaţă de 40 hectare de teren din domeniul public (a fost cel mai comentat proiect). Aşadar, premise bune sunt; să vedem ce se va face în continuare!