Trenurile vor fi cu etaj, vor transporta 1.500 de călători odată şi vor circula cu 260 kilometri la oră. Trenurile de marfă, lungi de 2 kilometri, vor circula cu 160 kilometri la oră pe linie electrificată. Acestea ar urma să circule din jumătate în jumătate de oră prin terminalul care va fi construit la Piteşti şi din care vor pleca ramificaţii spre Bucureşti-Constanţa, Sibiu şi Braşov (prin tunele montane). Totul face parte dintr-un proiect complet privat în valoare de 30 miliarde euro care prevede înfiinţarea unei linii noi de cale ferată care să lege Grecia de Polonia şi prin care să se facă transport de marfă şi călători. Anunţul a fost făcut ieri de Florin Tecău, preşedintele Consiliului Judeţean, care a declarat că a văzut proiectul cu ochii lui şi că deja investitorii caută sprijin la guvernele ţărilor prin care ar putea trece calea ferată. Tecău susţine că totul va fi gata foarte repede (mai repede, poate, decât autostrada Piteşti-Sibiu!).
Termeni confidenţiali
„De un an sunt implicat în acest proiect. Nu am putut spune nimic deoarece au fost termeni de confidenţialitate. Este cel mai mare proiect privat din Europa şi va face istorie! Este iniţiat de un magnat al fierului din Bulgaria (Markov) şi vizează şi România. Investitorii au venit şi la Consiliul Judeţean, dar le-am spus că vor trebui să cumpere terenurile de pe traseu. Sunt interesaţi şi de dezvoltarea unui proiect pe Dunăre, de la Viena la vărsarea în Marea Neagră, prin care ţările de pe traseu să nu mai aibă probleme cu seceta şi cu inundaţiile o mie de ani de acum înainte”, a spus Florin Tecău. Uau! Am fost surprinşi de acest proiect, recunoaştem, dar o spunem cinstit: şi mai surprinşi am fi dacă se va realiza… Nu de alta, dar trăim în România şi asta ne ocupă tot timpul (de la Mircea Badea citire!).
Claudiu DIŢA