Pare un proiect fabulos. Desprins parcă dintr-un scenariu SF, dar ideea la care s-a gândit primarul Piteştiului poate duce la fluidizarea circulaţiei rutiere din oraş. Şi tot el face o „profeţie” îngrijorătoare…
În 20 de ani, oraşul va fi blocat!
La începutul acestui an, mai mult decât oricând, s-a vorbit despre problemele pe care le ridică numărul mare de maşini din Piteşti. S-a întors pe toate faţetele subiectul circulaţiei rutiere la ore de vârf şi al locurilor de parcare, insuficiente în raport cu cererea imensă. Aleşii locali caută în permanenţă soluţii, se inspiră din cele găsite de alţii, chiar şi în marile capitale ale Europei. Totuşi, nimeni nu poate afirma că deţine „cheia” magică prin care să fie rezolvată problema, mai ales că, an de an, sunt înmatriculate în Piteşti mii de maşini, pe fondul preţului accesibil al autoturismelor aduse din străinătate, mai ales din Germania şi Marea Britanie.
Când a fost ales primar, Cornel Ionică nu bănuia câte bătăi de cap îi va da problema parcărilor din oraş. Recunoaşte că are insomnii provocate de situaţia care pare imposibilă, numărul maşinilor sporind neîncetat, în condiţiile în care într-o familie se întâmplă ca şi soţul, şi soţia, ba şi copilul să aibă autoturismul lui. Deşi din fire nu e pesimist, Cornel Ionică admite că în privinţa circulaţiei în Piteşti nu se întrevăd vremuri bune, ci, dimpotrivă. Ieri ne-a spus încă o dată că administraţia locală este preocupată cu prioritate de problema circulaţiei rutiere. Dar viziunea primarului e sumbră şi alesul urbei face o „profeţie” îngrijorătoare pentru toţi locuitorii municipiului: „O spun cu tristeţe, să dea Bunul Dumnezeu să nu se întâmple, dar în maximum 20 de ani, Piteştiul va fi un oraş blocat din cauza maşinilor! Nu contează cine va fi primar atunci sau ce partid. Oraşul se va bloca, o să vedeţi…”
La peste 8 metri adâncime…
Primarul nu aşteaptă pasiv să vadă cum lucrurile evoluează din rău în mai rău. Dimpotrivă, vrea să rezolve măcar parţial problema, iar la finalul mandatului, peste ani, să poată spune că a contribuit la bunul mers la oraşului care l-a învestit în funcţie. Tocmai de aceea, Cornel Ionică ia în calcul orice idei, unele ticluite de el, altele inşirate de discuţiile pe care le poartă cu cetăţenii. Este receptiv la tot ce se spune pe această temă, iar ieri a declarat că ia în calcul şi varianta unei parcări subterane amenajate în Piaţa „V. Milea” din puntul zero al urbei (cu ani în urmă, nişte spanioli au propus aşa ceva). Trebuie însă o analiză detaliată pe care o va face împreună cu specialiştii.
Dar cea mai interesantă idee a primarului este alta: un pasaj subteran care să „lege” cele două intrări în oraş. Mai exact, un tunel cu două intrări şi ieşiri, pe la Prundu şi Bascov. Pe sub pământ maşinile ar putea circula pe mai multe benzi şi e lesne de imaginat că, în felul acesta, miile de autoturisme nu ar mai traversa zilnic zona centrală a Piteştiului. Maşinile, evident, ar rula cu o viteză mult mai mare decât în prezent când se merge bară la bară în orele de vârf. Degajându-se astfel circulaţia „la suprafaţă”, ar fi mai mult spaţiu pentru viitoare parcări. Pare o idee fantezistă, dar Cornel Ionică susţine că acesta va fi viitorul.
O altă soluţie pe care a văzut-o în alte ţări ar fi cea a unor străzi suspendate, dar primarul afirmă că nu este viabilă pentru Piteşti, fiindcă nu ar exista terenurile necesare pentru instalarea pilonilor de susţinere. În schimb, tunelul pe axa Prundu-Bascov se poate realiza: „Ar trebui amenajat în adâncime, la peste 8 metri, pentru că sunt reţele, conducte, cabluri etc. Pe de altă parte, după un calcul sumar făcut de mine, ar fi necesare peste 300 de milioane de euro şi apare problema finanţării…”. Dincolo de problemele de ordin tehnic, ingineresc şi de cele financiare, suntem convinşi că soluţia unui tunel va fi îndelung discutată de către posesorii de autoturisme din Piteşti, iar cei care au o soluţie mai bună decât cea a edilului-şef sunt aşteptaţi oricând la Primărie să o împărtăşească aleşilor locali, inclusiv Cornel Ionică arătându-se dispus să asculte pe oricine se gândeşte la o altă variantă.
20 Comentarii
Anonim
Ce să facă Ionică ca e varză ! De la intrare în Trivale pînă la restaurant capitol asfaltează de cinci luni si nu este gata , ca să nu mai zic că au apărut gropi !
Sorin
Mai bine ar fi sa se propună o lege în parlament sau o OG din care sa rezulte ca nici un om să nu dețină pe numele său mai mult de un automobil pt că unii au chiar cate 2-3 auto pe numele său.
Varianta pasaj subteran nu este bine, cine vrea să circule pe raza Prundu – Bascov, poate să folosească Autostrada care este langa Jupiter City și Bascov.
Daca se va construi pasajul subteran, va fi bai când va exista o inundație sau un cutremur.
În privința parcărilor, mai bine s-ar construi blocuri noi la periferia orașului (in zona Jupiter City), acolo sa fie cazați oamenii din blocurile vechi ce trebuiesc demolate, iar în locul blocurilor vechi, sa fie parcări și terenuri de joaca pentru copii.
Proiectul de construcție a unor locuințe noi la periferia orașului e mai ieftină decât varianta construcției a pasajului subteran Prundu – Bascov.
Sunt sute de blocuri construite prin anii 1960-1970, confort 2, nespatioase, in zonele Găvana, Trivale, Calea București. Proprietarii ce locuiesc in blocurile vechi, ar alege varianta de a locui la periferia orașului in locuință nouă și confort 1, spațios, in schimbul locuinței vechi.
Primăria să construiască blocuri noi la periferia orașului, sa ofere gratis locuințele celor ce vor sa plece din blocurile vechi, iar blocurile vechi sa fie demolate.
Așa s-ar crea mai mult spatiu de circulație auto (2 benzi) sau și mai multe parcări.
Anonim
Mai ales samsari ca au zeci de masini
Anonim
Exista autobanda intre Prundu și Bascov.pe A1
Nu exista parcări la intrarea în oraș sa lași mașină și să iei transportul in comun
Anonim
Ce-a fumat dl primar? Ca vreau si eu….
Anonim
Orașul arata ca o budă. Nu avem un primar harnic și gospodar.
Anonim
Nu e in stare sa bage transport bascov spital gavana .urci panta la lumina bolnav dar sînt copii care vin de la scoala din bascov rusine
Anonim
Adevarat este singura cale fără transport in comun
Anonim
Ruta bascov gavana
Anonim
Au construit și linii de tramvai in anii de glorie ai Caritasurilor De ce să nu construiască și un pasaj subteran?? Sunt foarte multe persoane in Țară care pun botul la fanteziile politicienilor.Din aceasta cauză am ajuns unde suntem și nu știu de ce acelorași persoane nu le convine
Anonim
TOTI DETINATORI DE AUTOTURISME DIN PITESTI SA PLATEASCA LUNAR O TAXA PANA LA FINALIZAREA TUNELULUI. LA CATE MASINI DETINE IN FAMILIE
Anonim
Domnule Primar IONICA,
Personal nu agreez soluția dv privind realizarea unui tunel subteran Prundu-Bascov.In mare parte circulația auto s-a transferat pe autostrada/centura Piteștiului pentru toate tipurile de autovehicule care nu doresc sa tranziteze orașul.
Cred ca o buna soluție ar fi o centura pe partea de vest a orașului care ar avea un randament extraordinar pe ruta Valea Ursului- vest cartier Gavana-vest cartier Trivale-Centura mică Albota,Bradu-Prundu-Autostrada.Astfel s-ar descongestiona circulația pe centura și mai ales aglomerația ce se crează la Bascov și apoi pe bretela spre Autostrada.Varianta propusă ,ca centura de vest ar putea fi gata in maximum doi ani cu cheltuieli reduse.Deja porțiuni pe acest traseu sunt folositeO mare parte din circulația din marile cartiere Gavana,Trivale ,Exercițiu-Războieni,Craiovei nu va mai aborda centrul orașului.
Mai gândiți-va,mai analizați,eu insist pe propunerea mea
Anonim
Cornel Ionică, primar de Piteşti, deoarece când lucra pe Platforma Arpechim nu prea consuma…”literatură slabă”, acum îi zice „nepoate” lui… JULES VERNE !!?
Alexandru Videa
Am publicat o propunere privind realizarea unei porțiuni de centura pe partea de vest a orașului,pe itinerariul Valea Ursului-vest Gavana-vest Trivale-vest Craiovei-Autostrada A1.Propunerea mea este ca varianta mai ieftină și mai avantajoasa ca trafic la ideea unui pasaj subteran pe sub tot Piteștiul…Pe relația Prundu-Bascov…ar fi groaznic…
Și așa grosul circulației s-a mutat pe centura de Est /A1și orașul este in mare parte descongestionat..
Deci revin cu acest text pt ca cei inițial nu a apărut spre publicare
Cu salutari respectuoase
Alexandru tm
Revin pt a treia oară cu o varianta pt descongestionarea circulației auto in Pitesti pentru mulți ani de acum înainte.Varianta cu pasaj(?) subteran Prundu – Bascov mi se oare o idee SF
Propunerea mea are in vedere o centura pe vest Pitesti,traseu Valea Ursului-vest cartierele Gavana,Trivale,Craiovei- Bradu-Autostrada A 1. Nu intru in amănunte și calcule…rog a se studia …
Cu salutari resoectuoase
Alexandru tm
Propun centura pe vestul orașului pe ruta Valea Ursului -Gavana-Trivale-Bradu-Autostrada A1.Sunt dispus sa-mi apar propunerea.Varianta pasaj (?) subteran Prundu-Bascov nu-l văd realizabil…
Juju
Din cuprinsul comentariilor,primaria ar trebui sa ia in calcul idei bune si realizabile:centura de vest,constructia unor imobile in zona metropolitana a orasului ,demolarea cutiilor de chibrituri din fostele cartiere muncitoresi, dar si constructia de parcari sub si supraterane,grupate pe asociatii de locatari in cartire,nu numai in zona centrala. In cartiere s-au amenajat locuri de parcare pe toate strazile secundare,pe alei,trotuare,desfiintarea spatiilor vezi,concomitent cu instituirea unor reguli restrictive de circulatie,bulversand circulatia rutiera si linistea cetatenilor.
Si ideile pot veni ,dar ascultati si vocea cetateanului!
Anonim
Domn primar visează linistit!!!
Anonim
Un proprietar de pe Calea București nu s-ar muta niciodată, dintr-un bloc de cărămidă, central, chiar cu apartamente mai mici (care se pot reamenaja foarte cochet), la periferie. Ar fi similar cu mutarea unui bucureștean de pe Magheru, pe Ion Șulea, halta Cățelu’.
Robert
Cum dracu poti spune ca in 20 de ani orasul va fi blocat de masini? Adica chiar atat de inapoiati sa fim incat de aici in 20 de ani sa nu putem evolua? Ba, cu mentalitatea asta se castiga alegeri! Bravo tov.. Ionica, felicitari pentru remarca. Cat despre tunel luati legatura cu firma de constructii de pe planeta Gorgomitorex din cea de-a 7 a galaxie ( dupa Saturn, prima strada la dreapta), o fac ei gratis!