
Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, Cristian Pistol, a prezentat noi informații despre progresul lucrărilor pe secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni a Autostrăzii Sibiu–Pitești. Potrivit acestuia, șantierul a ajuns la un stadiu fizic de 83%, iar mobilizarea constructorului Porr indică posibilitatea deschiderii circulației cu un an înainte de termenul contractual.
Constructorul austriac Porr este mobilizat masiv
Cristian Pistol a anunțat că structura de rezistență a ambelor galerii ale tunelului Momaia
, cu o lungime totală de 1,35 km, este complet finalizată. „În prezent se montează instalațiile de siguranță, iar în zilele următoare va începe turnarea betonului rutier pe căile de rulare din galerii”, a precizat directorul CNAIR.Constructorul austriac Porr este mobilizat masiv, cu 550 de muncitori și 170 de utilaje, fapt ce a permis accelerarea lucrărilor.
Lucrări simultane: asfaltări, poduri și clădiri tehnice
Potrivit directorului CNAIR, pe întregul tronson se lucrează la:
- așternerea asfaltului pe mai multe sectoare,
- placa de suprabetonare a podului de la km 82+346 (11 din cele 12 poduri de pe traseu sunt deja finalizate),
- sistemele de scurgere a apei,
- construcția clădirilor tehnice ale tunelului.
Mobilizarea ridicată permite desfășurarea simultană a lucrărilor, ceea ce contribuie la avansul rapid al proiectului.
Dacă ritmul se menține, circulația poate fi dată mai devreme
Deși termenul contractual pentru finalizarea secțiunii Curtea de Argeș – Tigveni este 2027, Cristian Pistol afirmă că există șanse reale ca circulația pe cei 9,8 km de autostradă să fie deschisă în 2026, cu un an înainte de termen.
Proiectul are o valoare de 1,54 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin Programul Transport 2021–2027.





































