Informam alaltăieri despre faptul că airbagurile produse la Timişoara de către filiala locală a concernului german Continental au avut serioase probleme de calitate, descoperite şi semnalate de inginerul piteştean Bogdan Suditu, fost angajat al companiei Siemens, a cărei divizie de airbaguri e „înghiţită” de Continental. Scriam despre faptul că problemele serioase de calitate ale acestor dispozitive vitale în caz de accident au condus la rechemarea în service-uri a peste 5 milioane de maşini, echipate cu airbaguri Continental, precum şi la deschiderea unei investigaţii de către autoritatea americană echivalentă Registrului Auto de la noi. Plus a câtorva procese în instanţă, deschise de simpli cetăţeni care au fost răniţi fie ca urmare a faptului că airbagurile nu s-au deschis la coliziuni, fie s-au deschis accidental.
Comisarul Jourova nu şuguieşte
Având mai multe puncte în comun cu deja vestitul scandal Dieselgate (cel în care grupul german Volkswagen-Audi a fost prins că a trucat, timp de un deceniu, valorile noxelor emise de unele motoare montate pe 11 milioane de maşini), asupra a ceea ce s-a întâmplat cu airbagurile Continental planează suspiciuni serioase că managementul de vârf al concernului ştia de problemele de calitate ale airbagurilor, dar n-a reacţionat aşa cum ar fi trebuit, pentru a le înlătura. Având în vedere gravitatea situaţiei – pe şosele circulă milioane de maşini ale căror airbaguri pot avea probleme – comisarul european pentru Justiţie, Drepturile Consumatorului şi Egalitatea între Sexe, Vera Jourova (Cehia), acordă, de ceva vreme, atenţie atât cazului mega-escrocheriei Volkswagen-Audi, cât şi airbagurilor periculoase Continental.
Cu unii mumă
În ceea ce priveşte grupul VAG (VW, Audi şi celelalte mărci ale grupului), doamna Jourova s-a şi pronunţat deja în public. Dânsa a anunţat, citată de agenţia de presă Reuters, că lucrează, împreună cu organizaţiile pentru protecţia consumatorilor din statele membre UE, pentru a obliga grupul german Volkswagen-Audi să acorde despăgubiri clienţilor săi din Europa, la fel cum a făcut şi în SUA. Peste Ocean, nemţii vor acorda despăgubiri între 5.000 şi 10.200 de dolari SUA fiecărui posesor de autoturism VW sau Audi, cu motorul „mânărit” din fabrică. În Europa, oficialii VW-Audi au respins acordarea oricăror compensaţii materiale, deşi au comis aceleaşi ticăloşii ca şi în SUA, ceea ce a înfuriat-o rău pe doamna comisar Jourova. Nu e deloc exclus, având în vedere că pe biroul dânsei a ajuns şi cazul airbagurilor Continental, ca dumneaei să ceară şi acestui concern acordarea de despăgubiri/daune consumatorilor, după modelul VW-Audi.
Sorin SIMION