De doi-trei ani, Primăria Piteşti are contract cu „Sameday Courier” – marcă înregistrată a SC Delivery Solutions SA – prin care trebuia asigurată transmiterea către contribuabili a corespondenţei legate de impozitele şi taxele locale. Au mai fost aspecte care i-au nemulţumit pe unii contribuabili în ceea ce priveşte modalitatea de lucru a respectivei firme de curierat, dar ce se întâmplă de câteva zile cu livrarea acestui tip de corespondenţă chiar depăşeşte orice limită. Primăria ar trebui rapid să ia măsuri şi, totodată, să explice populaţiei de ce s-a ajuns în această situaţie.
Uite curierul, nu e curierul….
Pe la finele anului 2017, de la Direcţia Taxe şi Impozite Locale a Primăriei Piteşti a „plecat” spre contribuabili plicuri cu decizii referitoare la obligaţiile de plată accesorii, somaţii sau titluri executorii. O săptămână mai târziu, „Sameday Courier” a început să lase în cutiile poştale ale piteştenilor avize prin care aceştia sunt înştiinţaţi că au corespondenţă şi că trebuie să se prezinte la sediul din strada Teilor nr. 27, la parter, unde scrisoarea va fi disponibilă cinci zile. Prima inadvertenţă: în aviz i se transmite destinatarului că
a fost căutat pe 8 ianuarie pentru a-i fi livrată scrisoarea recomandată. Minciună! Avizul a fost lăsat în cutia poştală pe 5 ianuarie, fără ca reprezentantul firmei de curierat să-l caute pe contribuabil la uşă. De ce?! Probabil că respectiva firmă nu dispune de logistica necesară pentru a asigura transportul corespondenţei în „teritoriu” şi este mult mai simplu să pună pe drumuri mii de piteşteni. Am încercat să luăm legătura telefonic cu reprezentanţii „Sameday Courier” la numărul trecut în aviz, dar acest lucru a fost imposibil. Nu e de mirare, pentru că la sediul firmei de curierat de pe strada Teilor am avut o surpriză neplăcută. Cum în aviz era trecută o adresă şi specificaţia „parter”, am crezut că este vorba de o clădire pe mai multe etaje. Da’ de unde! Sediul „firmei”, la fel de obscur ca şi metodele sale de lucru, e o „baracă” ordinară, care, în plus, era şi închisă. În schimb, pe un afiş lipit pe geam, scris de mână, am găsit un anunţ sec: „Pentru avize veniţi în str. Eroilor nr.12. Program 10-18. PINK POST”.
Balamuc pe Eroilor nr. 12
Ajunşi pe strada Eroilor, la nr. 12, am dat de altă surpriză. Firma de curierat era alta decât cea care avea obligaţia contractuală cu primăria, iar acolo era nebunie totală. În faţa firmei de curierat era un balamuc creat de maşinile parcate de cei care aveau de ridicat plicuri de la primărie, o grămadă de oameni la coadă, care mai de care mai revoltaţi, iar în sediu se aflau doar două femei care „înotau” printre zeci de mii de plicuri şi printre… vorbele de nemulţumire adresate de oamenii de la coadă. De departe se vedea că „funcţionarele” habar nu aveau ce înseamnă munca de cartare şi livrare a corespondenţei, specifică unei firme profesioniste. De aici şi balamucul creat, atât în interior, cât şi pe bulevard. Şi cum „martie din post lipsea” (aşa spune românul), şi-au făcut apariţia poliţiştii comunitari, care, din lipsă de prea multă „carte”, s-au apucat să facă ce ştiu mai bine: să le aplice amenzi celor care aveau maşinile parcate acolo. Şi atunci ne întrebăm: oare de ce Primăria, care teoretic munceşte în folosul comunităţii, nu face altceva decât să pună pe drumuri foarte mulţi cetăţeni şi, pe deasupra, să „asmută” Poliţia Locală împotriva populaţiei (a şoferilor în special)? Păi, creaţi condiţii, domnule primar, astfel încât omul să poată să-şi ridice în condiţii decente plicurile de la taxe şi impozite, că nu toţi pot veni pe jos sau cu autobuzul!
Întrebări
În altă ordine de idei, există întrebarea legitimă: de ce astfel de firme „obscure” primesc acces la astfel de servicii în condiţiile în care, de exemplu, o societate comercială supercalificată în domeniu, cum este Poşta Română, care are şi logistică, şi oameni specializaţi, nu poate presta respectiva activitate? Să fie oare vorba doar despre criteriul preţului mai mic sau sunt şi alte criterii?! Ar fi interesant să le cunoaştem şi noi şi, implicit, plătitorii de taxe şi impozite de la Piteşti.
Însă unul dintre aspectele cele mai interesante este acela că angajaţii de la taxe şi impozite – ne referim la cei din proximitatea directorului executiv Mihai Anton, care semnează toată această corespondenţă către contribuabili – habar nu aveau că nu firma „Sameday” împarte plicurile de la primărie, plicuri pentru care populaţia plăteşte, dar nu primeşte serviciile. Trebuie să alerge după aceste servicii…
În ce calitate au ajuns cei de la „Pink Post” să livreze corespondenţa primăriei şi pe banii cui? Tot reprezentanţii primăriei ar trebui să ne „lumineze”. Şi cu această ocazie poate va fi făcut public şi contractul încheiat cu „Sameday Courier” – marcă înregistrată a SC Delivery Solutions SA. Nu de alta, dar să ştim şi noi ce obligaţii au cei care şi-au asumat această responsabilitate şi nu au fost în stare să o ducă până la capăt.
8 Comentarii
Anonim
Felicitari pentru editorial !
Mihai Talașman
Am un apartament în Pitești în care locuiește fiul meu. Adresa mea ca proprietar, este dată la Primărie, cât și la cei de la impozite și taxe. Primăria sau cei de la impozite și taxe , au trimis plicurile cu informațiile despre majorările de impozite, pe adresa proprietății și nu pe a proprietarului imobilului. Firma de curierat S.C. DELIVERY SOLUTION S.A. a lăsat în cutia poștală de la blocul în care este situt un anunț să mă prezint pe Eroilor nr. 12 să-mi ridic corespondența. Oare cei care expediază corespondența, nu citesc adresa de domiciliu a destinatarului? Bine că n-au trimis prin firma de curierat plicul tocmai la Galați unde am domiciliul. Ar fi costat „ mai mult ața decât fața”
Anonim
Bătaie de joc cu aceasta firma de „curierat”. Nu vine nimeni la ușa și într adevăr nici data trecuta nu bilețel nu este cea corecta.
Sa va fie rușine!
Anonim
Într adevăr la nr de telefon trecut în avizare nu răspunde nimeni.Niciodată! E bătaie de joc crunta și lipsa de respect total fata de contribuabili.
Gametester
Lasa ca Sameday a disparut si acuma lucrurile merg struna cu PINK POST. Astia chiar sunt exceptionali, livreaza toate plicurile la timp, nu sunt cozi, facturile ajung 100% in cutia postale, fara intarziere, fara exceptie! Toata lumea este fericita. VIVA PINK POST!!!
Anonim
Felicitări pentru articol! Așa ar trebui să se rezolve, prin înștiințarea cetățenilor de către presă, și alte nemulțumiri cum ar fi cele legate de alte societăți ca APA CANAL 2000 care-și fac de cap nenorocind contribuabilii de bună-credință!
Anonim
Aceeași problemă și în anul 2022. Avizarea este lăsată în cutia poștală, niciodată nu se aduce la ușă. Cineva are un interes prea mare și de aceea nu s-a renunțat la acest contract. Normal era să se facă un contract cu poșta română, aceasta având oficii poștale în mai toate cartierele. Cred că nici 10% la sută din înștiințări nu ajung la destinatari, dar Pink Post își încasează banii.
Anonim
Pink Post, o rușine a serviciului de curierat! A cui este firma care capuseaza statul și face NUMAI deservicii populației ? Exemplu : carduri europene de sănătate, cartate în 11 august nu ajung la destinatari nici în 19 august ; când ne interesam de ele, prima dată mi se spune că nu au primit plicurile, iar după insistențe mi se spune că sunt și ne va telefona postarita. Această ne telefoneaza și ne cheamă să le ridicăm de la ea de la domiciliu, dacă ne trebuie. Incredibilă atitudine, indolența și bătaie de joc !