Primul tunel săpat în stâncă de pe o autostradă din România este în Argeș.
Pe secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni se lucrează la unul dintre cele mai lungi tuneluri de pe autostrada Sibiu – Pitești. Este primul tunel de autostradă, săpat în stâncă, care se află în construcție în România.
Tunelul săpat prin dealul Momaia, în apropiere de Curtea de Argeș, va avea aproximativ 1,3 kilometri și se execută cu tehnologie NATM (New Austrian Tunneling Method) de o echipă internațională de profesioniști care lucrează 24 de ore din 24, în trei schimburi. Lucrările cu metoda NATM încep cu execuția portalului, injecția de ciment pentru stabilizarea părții superioare și apoi excavare prin detonări. Apoi, se montează armătura și se căptușește tunelul.
„Este primul tunel de autostradă realizat prin săpătură în stâncă. Este format din două galerii, construite în paralel, una pentru fiecare sens de mers. În momentul de față a fost depășit punctul critic al lucrării, adică partea de început a tunelului. Acum au început să intre în zona de piatră și material tare și o să aibă un avans foarte mare pentru că se lucrează mult mai ușor”, spune Cristian Tudor, purtător de cuvânt al Direcției Regionale Drumuri și Poduri Craiova, care a fost prezent marți, 9 ianuarie, pe șantier.
Pe sensul Sibiu-Pitești s-a săpat, în prezent, 142 de metri, iar pe sensul Pitești-Sibiu 80 de metri. „Acum o să aibă un ritm mult mai susținut. Se lucrează în trei schimburi, 24 de ore din 24, șapte zile din șapte”, a mai adăugat Cristian Tudor.
Secțiunea 4 Curtea de Argeș-Tigveni cuprinde 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. De asemenea, este cuprinsă și construcția unui nod rutier la Țigveni, care va face conexiunea cu Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești.
Sursa: Adevarul.ro