Infrastructura de transport din România lasă mult de dorit, se ştie de ani buni. „Un camion care pleacă de la Piteşti spre vestul Europei pierde, pe programul de lucru pe care un şofer trebuie să îl execute, peste două ore, din cauza infrastructurii”, a declarat chiar ministrul Transporturilor, Lucian Şova (foto).
Aşadar, în loc să facă treabă, să rezolve probleme şi să construiască infrastructură, ministrul doar constată. Mersi, dar lucrul ăsta l-au constatat deja milioane de români. Pentru aşa ceva nu avem nevoie de miniştri plătiţi gras.
Întrebat cum a primit vestea că BMW se duce în Ungaria să construiască maşini (la Debrecen, aproape de graniţa cu România), pentru că în România starea infrastructurii nu este satisfăcătoare, ministrul Transporturilor a afirmat că are motive de frustrare şi că infrastructura reprezintă o oportunitate comercială pe care investitorii o apreciază.
„Am motive de frustrare că (BMW – n.r) se duce în Ungaria. Este practic expresia a ceea ce s-a întâmplat în ultimii 30 de ani în România în privinţa infrastructurii de transport, care lasă mult de dorit. Sigur că, pe de altă parte, oportunitatea comercială la un moment dat pe care un investitor o apreciază ţine cont de infrastructura de transport şi nu numai… Într-un program de lucru, cei 150 de kilometri între Sibiu şi Piteşti şi kilometrii care mai sunt neconstruiţi conduc la o întârziere de două ore în programul unui transportator. Sigur, nu tratez aceasta ca pe o scuză, am vrut să dau şi această explicaţie şi a face această evaluare care este absolut ştiinţifică”, a explicat dl Şova.
„Trebuie făcute eforturi”. Mersi, ştiam
El a adăugat că ar trebui făcute eforturi pentru a identifica soluţiile privind circulaţia mai rapidă a bunurilor pe care le folosesc sau le produc marii investitori în România, mai ales în domeniul auto şi o variantă ar fi construirea tronsonului de cale ferată Râmnicu Vâlcea – Vâlcelele, care va reduce distanţa de transport şi joncţiunea cu coridorul 4 modernizat vor însemna un plus pentru Dacia şi Ford.
Revenim: toate lucrurile astea se ştiu de 10-20 de ani. E, totuşi, o mare realizare până şi simplul fapt că a aflat de ele şi ministrul Transporturilor.
Dar de muncit la infrastructură când te apuci, Guvernule?
Un Comentariu
Puiu
Daca nu era ministru,și nu trebuia să fie,afla mai demult.Avea și coeficient de meclă de tirist.Acum,pentru că a aflat așa târziu n-ar trebui sa plece mai devreme?