Prima autostradă montană din România trece prin Argeș.
Constructorul PORR (Austria) poate începe lucrările pe lotul 4 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, primul lot de munte de pe A 1 și primul lot cu tunel pe o autostradă în România. Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru lotul 4, Curtea de Argeș-Tigveni, un tronson de 10 kilometri care include tunelul de 1,3 kilometri de la Momaia, a anunțat secretarul de stat Ionel Scrioșteanu. Eliberarea documentației pentru PORR era o chestiune de câteva zile așa cum a transmis Economedia pe 10 martie. Autorizația de Construire, Etapa I a fost emisă pentru 44 de luni și pentru lucrări în valoare de 1,5 miliarde lei, deci urmează o a doua Autorizație pentru diferența de 200 de milioane lei.
In luna ianuarie, anunțam o serie de premiere în infrastructura rutieră pe care le vom atinge în acest an, printre acestea fiind și începerea primei lucrări de autostradă în zonă montană. Iată că ne ținem de cuvânt și începem.
Astăzi a fost emisă autorizația de construire pentru execuția 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟰: 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 – 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 – 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶, care prevede și construcția unui 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹 de autostradă cu o lungime de 1,3 km. Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș, pentru care s-au autorizat lucrările de construire, are o lungime de circa 10 km, iar pe această secțiune vor fi realizate 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cea mai dificilă lucrare va fi tunelul de la Momaia, cu o lungime de 1,3 km.” – Ionel Scrioșteanu.
Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești are doar 10 kilometri, dar este primul segment cu traseu de munte de pe A1 care intră în execuție, contractele pentru loturile grele (loturile 2 și 3 cu o lungime de 67 km) fiind încă în etapa de proiectare.
Contractul pentru lotul 4 Curtea de Argeș – Tigveni a fost semnat cu PORR (Austria) pe 15 noiembrie 2021, atunci când la ministerul Transporturilor era interimar liberalul Dan Vîlceanu, deși Sorin Grindeanu și-a arogat meritele semnării contractului în mai multe interviuri, după cum Economedia a explicat aici.
Contractul a fost semnat pentru o ofertă de aproape 1,7 miliarde lei, adică 340 de milioane de euro (34 milioane de euro/km). Termenul de execuție este de 44 de luni de la emiterea Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL), iar cea mai dificilă lucrare de artă este tunelul de 1,3 kilometri de la Momaia, primul tunel veritabil de autostradă cu traseu în zona de munte. Și UMB va începe lucrările pe A1 Lugoj – Deva cu tuneluri/ecoducte de 2 kilometri lungime, dar într-o zonă cu un relief mult mai ușor.
(Sursa: economedia.ro)
Un Comentariu
Anonim
Să facă și calea ferata vlcele vâlcea