Joi seară, Restaurantul „La Dolce Vita” din Piteşti a găzduit un moment cu totul deosebit. Răspunzând invitaţie lansate de cunoscutul om de afaceri Marcello Battaglia, la selectul local de pe bulevardul Republicii nr. 88 au sosit reprezentanţi ai mediului de afaceri argeşean şi italian, conducători de instituţii bancare, avocaţi, cadre didactice etc. Scopul invitaţiei a fost ca argeşenii prezenţi la eveniment să cunoască şi să deguste produse provenite din Sicilia. Concret a fost vorba despre vinuri albe, negre şi spumante de cea mai bună calitate provenite din vii cultivate în zona vulcanului Etna, precum şi produse alimentare specifice Siciliei.
Produse certificate bio
Într-o latură a localului era amenajat un stand cu produse ecologice certificate la nivel european. Din cele discutate cu Salvatore Vitale, managerul firmei „Dolci Terre d’Italia”, am reţinut că au fost aduse pentri prima dată la Piteşti ierbiri aromatice (oregano, dafin, salvie, cimbru, rozmarin) care, extrem de important de reţinut după cum afirma Salvatore Vitale, sunt ambalate în bucheţele, pentru a nu-şi pierde proprietăţile organoleptice. Aceeaşi firmă a prezentat, tot în premieră, paste făinoase obţinute din grâu dur sicilian, măcinate în mod tradiţional la moară cu pietre. „Ceea ce doresc să evidenţiez în mod deosebit, spunea Salvatore Vitale, este că am adus şi un produs cu totul aparte, şi anume paste cu spirulină, pentru care firma noastră are exclusivitate de distribuţie pe tot teritoriul României. De asemenea, azi vom mai prezenta ulei extravirgin de măsline certificat bio de UE, sucuri naturale de fructe şi marmelade fără conservanţi obţinute din portocale, portocale roşii, mandarine şi lămâie specifice Siciliei”.
Haine pe măsura clientului
Tot joi, şi tot la Restaurantul „La Dolce Vita”, Marcello Battaglia a mai avut invitaţi reprezentanţii unei firme din Bucureşti, al cărei obiect de activitate este creaţia vestimentară. Stând de vorbă cu Alexandru Mărăcine, mangerul societăţii, am reţinut că în practică sunt trei moduri principale de a avea un costum de haine. Primul (şi cel mai întâlnit) este achiziţionarea unui costum gata făcut din magazin. Al doilea, cunoscut sub numele de „made to maisure”, înseamnă cumpărarea unui costum produs de fabrică, modificat ulterior după măsurile clientului. Al treilea şi cel mai important este modul „bespoke”, care înseamnă că haina e făcută de la zero. „Acest mod este cel al creativităţii, în sensul că se iau toate măsurile corporale ale clientului, se stabileşte tiparul şi croieşte stofa. Demn de reţinut este că la noi clientul îşi personalizează în totalitate costumul după cum doreşte (lăţimea/înălţima reverului, tipul butonierelor, înălţimea taliei etc). Stofele pe care le folosim sunt din cataloage de la cele mai importante branduri din Marea Britanie şi Italia, iar croitorii noştri au experienţă serioasă în domeniu, după ce au lucrat şi peste 20 de ani la firme de prestigiu din Italia”, ne-a declarat Alexandru Mărăcine.
Val. NICOLAU