La sfâşitul săptămânii trecute, la Braşov s-a dat startul ediţiei din acest an a Campionatului Naţional de Raliuri. Desfăşurată în condiţii de mediu deloc prietenoase, aşa cum erau şi aici, pe drumuri cu aderenţă versatilă, adesea destul de precară, competiţia a adunat la start un numeros platou de doritori să atace poziţiile fruntaşe. Iar duelurile dintre competitori s-au declanşat de îndată, sporind interesul şi spectaculozitatea întrecerii.
Cel mai important dintre acestea a vizat, cum e şi firesc, victoria în raliu. În care erau creditaţi cu şanse diferite, toţi cei cinci campioni absoluţi ai României. Primul care a anunţat culoare a fost localnicul Dan Gârtofan. Contrar obiceiului, acesta a atacat încă de la început, obţinând victoria pe primele trei probe speciale ale competiţiei. Însă, în ciuda efortului, nu a reuşit o desprindere cât de cât liniştitore faţă de cei doi componenţi ai redutabilei echipe NRA.
În configuraţia S. Tempestini, Marişca, clujenii au păstrat contactul cu liderul. Începând cu următoare probă, Pârâul Rece, situaţia la vârf a început să dea semne de schimbare. Tempestini (cel mai tânăr campion absolut din istoria raliurilor româneşti) s-a impus în faţa lui „Giri”, iar colegul său de echipă a fost victima unei electronici capricioase, care i-a oprit de două ori motorul, scoţându-l practic din lupta pentru victorie! Iar când nimeni nu se aştepta, în Superspeciala disputată în plin centrul Braşovului, s-a produs rocada la şefia cursei! Aşa s-a încheiat prima zi a raliului.
Gârtofan n-a mai fost lider, dar nici descurajat. Speranţa de a se impune în raliul de casă a rămas intactă, aşa încât a încercat să revină la comandă chiar pe prima probă a zilei următoare, faimoasa Babarunca. Cea mai lungă specială a raliului. 29 de kilometri prin zone în general slab populate. Numai că, forţând excesiv, a pierdut controlul maşinii, care a pătruns haotic într-un decor cu zăpadă din belşug. Lipsa spectatorilor care i-ar fi putut ajuta să se extragă din nămeţi i-a făcut pe cei doi ocupanţi să piardă circa 40 de minute până să revină pe şosea! Mult prea mult, iar braşovenii au abandonat. Din acea clipă, întrecerea a fost controlată, fără vreo ameninţare din partea cuiva, de cei doi clujeni, care şi-au împărţit victoria în specialele care au urmat, ocupând la final primele două poziţii ale clasamentului general, în ordinea S. Tempestini, Marişca.
Toţi piteştenii, pe podium!
Locul al treilea i-a revenit piteşteanului Porcişteanu, aflat la începutul „mariajului” cu noua sa maşină. Prin „nouă” nu trebuie să se înţeleagă că aceasta e proaspăt ieşită pe poarta producătorului, fiindcă nu este aşa, Fabia sa având deja un „trecut”. Combinaţia însă pare promiţătoare, capabilă de progres.
Demne de evidenţiat sunt şi prestaţiile absolut remarcabile ale celorlalţi componenţi ai echipei piteştene DTO Tellur Rally Team. Toşi membrii acesteia s-au clasat în top 3-ul claselor în care au concurat! Dolofan şi Sandu au ocupat locul secund la clasa 3, soţii Năstase au urcat pe treapta a treia a podiumului clasei 11, cuplul R. Badiu-G. Lazăr s-a impus la clasa 9 şi în Cupa Suzuki, Cărăgui-Fus, pe locul trei la Debutanţi. Iar liderii grupării, Porcişteanu şi Dobre, pe aceeaşi poziţie la clasa 2, ca la general. Cu asemenea performanţe, echipa nu a fost întrecută decât de Napoca Rally Academy!
Nicolae COSMESCU