…Aceasta este concluzia la care am ajuns după ce vreme de câteva zile am monitorizat modul în care se derulează lucrările de reabilitare a bulevardului Libertăţii din cartierul piteştean Trivale.
Lăsând la o parte faptul că din cauza condiţiilor meteorologice defavorabile şantierul a fost pustiu, nici nu putem spune că executantul se întrece cu munca. Înţelegem şi că termenul de finalizare a fost prelungit, dar totul se mişcă parcă prea încet. Iar cu cei câţiva muncitori prezenţi la lucru, care de câteva zile tot bat la piatra cubică din staţiile de autobuz, nu prea vedem cum va fi respectat noul termen. Şi dacă tot am amintit despre staţiile mijloacelor de transport în comun, locuitorii cartierului nu înţeleg de ce se foloseşte piatră cubică. Poate ne dă cineva un răspuns avizat. Este adevărat că o parte din bulevard a fost asfaltată, dar au rămas porţiuni nelucrate, unde circulaţia rutieră este un adevărat chin pentru şoferi. Aceleaşi pasaje abrupte de trecere de la zona decopertată la cea lucrată în care simţi cum maşinile trosnesc din toate încheieturile, aceleaşi capace de canalizare înalte cât bordura, marcaje pietonale care există, dar… lipsesc cu desăvârşire, şanţuri mai mari sau mai mici pe mijlocul străzii etc. Toată această stare de lucruri le creează disconfort şi cetăţenilor din cartier, şi conducătorilor auto exasperaţi că riscă să-şi distrugă automobilele.
Din acest motiv considerăm că administraţia locală ar cam trebui să pună picioru-n prag şi să dea dovadă de fermitate în relaţia cu executantul. Soluţii ar fi: ori să se lucreze pe timp de noapte, aşa cum a făcut firma care a reabilitat sensul giratoriu de pe Calea Craiovei la ieşirea spre Slatina, ori să fie aplicate penalităţi pentru fiecare zi de întârziere. Cineva trebuie să rupă acest adevărat lanţ al slăbiciunilor, pentru ca firmele constructoare să înţeleagă odată pentru totdeauna că seriozitatea este elementul care le definesc în relaţiile cu beneficiarii.
Val. NICOLAU