
Grupul Renault ar putea suferi o pierdere importantă în toamnă, odată cu posibila plecare a lui Denis Le Vot, actualul director global al mărcii Dacia. Informația titrată de economica.net vine din partea unei publicații franceze de investigații, dar nu a fost confirmată oficial de companie.
Denis Le Vot, un nume-cheie în transformarea Dacia
Denis Le Vot a preluat conducerea mărcii Dacia în ianuarie 2021, aducând un suflu nou și contribuind semnificativ la repoziționarea brandului pe piața europeană.
Sub conducerea sa, Dacia a devenit un jucător tot mai vizibil în segmentul auto, mizând pe design modern, preț accesibil și eficiență.
Potrivit publicației franceze l’Informé, Le Vot ar fi pe cale să părăsească nu doar poziția din fruntea Dacia, ci și întregul grup Renault, după o carieră de peste trei decenii.
Aceste informații nu au fost, însă, confirmate oficial de reprezentanții Renault.
Mutări strategice la vârful Renault: urmează o toamnă tensionată
Schimbarea ar putea fi anunțată în cadrul unei ședințe interne organizate de François Provost, noul CEO al grupului Renault
, care a preluat conducerea companiei după plecarea lui Luca de Meo în vara acestui an.Presa franceză speculează că printre modificările de top management s-ar putea regăsi și înlocuirea lui Denis Le Vot.
Experiența profesională a acestuia include roluri importante în cadrul Renault Rusia, Belgia, precum și la Nissan America de Nord. Din 2021, conduce Dacia și este membru al comitetului executiv Renault, fiind văzut, la un moment dat, ca un posibil succesor al lui Luca de Meo.
Dacia, din nou în fața unei provocări de leadership
Dacă plecarea lui Denis Le Vot se confirmă, Dacia s-ar confrunta cu o nouă perioadă de instabilitate la vârf.
În ultimii ani, marca românească a mai pierdut figuri importante din conducere, precum:
- designerul Alejandro Mesonero-Romanos;
- Xavier Martinet, fostul director de marketing și vânzări.
În acest context, strategia viitoare a Dacia și direcțiile pe care le va urma grupul Renault devin esențiale.
Trecerea către noul stil de management impus de François Provost vine într-un moment critic pentru industria auto, marcat de tranziția spre electrificare și digitalizare.






































