În weekend-ul trecut a avut loc la Cluj-Napoca şi în împrejurimi etapa a doua din acest an a campionatului naţional de raliuri (CNR), intitulată, pe scurt, Transilvania Rally. O întrecere disputată pe o distanţă mai mare decât celelalte din calendar întrucât a figurat şi ca prima manşă a competiţiei internaţionale Tour European Rally. La care au luat parte o duzină de sportivi străini, alături de elita actuală a CNR. Printre care şi cuplul piteştean Porcişteanu – Dobre, care astfel a putut figura în două clasamente. Şi trebuie spus că cei doi s-au comportat admirabil, obţinând rezultate remarcabile, pe măsura talentului lor, pentru care merită felicitări.
În competiţia pentru Tour European Rally, ei s-au clasat pe locul cinci, din 24 de echipaje ajunse la final, şi pe primul loc la grupa Production a acesteia! Iar în etapa contând pentru campionatul intern au reuşit să prindă ultima treaptă a podiumului clasamentului general şi să-şi adjudece o nouă victorie la clasa 3, consolidându-şi poziţia de lideri. De data aceasta însă, rezultatele au fost facilitate de două mezaventuri survenite la echipaje de top ale puternicei echipe Napoca Rally Academy.
Prima s-a consumat la antrenamentul premergător startului, când o pană perversă a afectat maşina lui Simone Tempestini, unul din principalii favoriţi la câştigarea raliului. Motorul a murit subit şi nicio încercare de resuscitare nu a avut succes, obligându-l pe liderul campionatului intern la forfait! Un adversar de marcă dispăruse.
Cât priveşte clasa lor, al cărei titlu îl vizează, echipajul piteştean s-a văzut obligat să angajeze din prima secundă o „luptă la baionetă” cu un cuplu având la volan un pilot cu origine… argeşeană, Florin Tincescu. Aflat sub drapelul echipei clujene NRT, Tincescu a prins o zi de graţie divină impunându-se de o manieră categorică în faţa lui Porcişteanu pe primele trei probe speciale ale raliului. La capătul cărora aceştia aveau să fie despărţiţi de un ecart de timp incredibil, de mai bine de 30 de secunde!! Explicabil, spune Vali, datorită problemelor de aderenţă precară, generate de vremea schimătoare cu care s-au confruntat el şi coechiperul său, Dan Dobre. O explicaţie, nu o scuză, pentru că vremea a fost aceeaşi pentru toată lumea. Porcişteanu are o tresărire de orgoliu, surclasându-şi adversarul pe super spectaculoasa probă „Floreşti”, caracterizată de un asfalt îngust, cu multe porţiuni rapide, cu viraje pe vârf de pantă, mascate, care cer piloţilor o tehnică desăvârşită şi un curaj vecin cu nebunia. Aşa avea să se încheie prima zi pentru cei doi combatanţi.
Reluarea întrecerii părea să dea câştig de cauză piteştenilor, care au „declanşat un puternic atac de recuperare”, posibil acum şi datorită alegerii optime a anvelopelor. Dar şi Tincescu aborda un ritm la fel de alert, impunându-se de o manieră senzaţională pe următoarea specială. Pe care a învins nu doar adversarul direct, ci pe toată floarea raliştilor români ai momentului, aflaţi atunci acolo! O ripostă ce i-a făcut pe mulţi să spere într-o bătălie epică dusă de cei doi duelişti pâna la finalul competiţiei. Din nefericire, destinul era de altă părere. Excepţionala prestaţie a lui Tincescu va fi şi cântecul de lebădă al cuplului de la NRA. Imediat, în a şaptea probă specială, o jantă a maşinii clujene i-a trădat pe ocupanţii acesteia, cedând într-un viraj de mare viteză. Deviind violent de la traseul ideal, autoturismul n-a mai fost sensibil la eforturile măiestre ale pilotului de a relua controlul acestuia şi a ieşit în decor. Unde a şi rămas.
Nefericitul abandon netezea calea piteştenilor spre un succes facil. Puţin timp mai târziu, trecând pe la locul faptei şi văzându-şi adversarii ieşiţi din luptă, Porcişteanu şi Dobre au înţeles că obţinerea victorie la clasa lor e doar o problemă de scurgere a timpului. Aşa că au redus considerabil ritmul, adoptând „maniera save” pentru a ajunge fără probleme la final. Ceea ce s-a şi întâmplat, consfinţindu-le o nouă victorie la clasa lor, pe care o domină cu o autoritate seniorială.
Cele două evenimente la care ne-am referit ca fiind favorizante nu diminuează însă cu nimic valoarea performanţelor lui Vali şi Dan, pentru că ele, ca şi altele ce alterează plăcerea unei curse scutită de probleme, fac parte din joc.
Ceilalţi doi componenţi ai echipei DTO-Tellur-Rally Team au ocupat locuri onorabile la categoria Debutanţi. Dolofan a terminat pe locul secund, iar Timişică a sosit pe poziţia a patra. E drept, la o diferenţă semnificativă de timp faţă de învingător. Dar cu circumstanţe atenuante pentru primul, care reţinut de probleme nu a avut posibilitatea de a ajunge la timp la Cluj, pentru recunoaşterea traseului!! Un handicap serios, ce dă şi mai multă strălucire locului ocupat de el şi Sandu.
La echipe, de data aceasta victoria nu i-a mai revenit grupării piteştene, constrânsă la alinierea unei formule minimale, de doar trei maşini. Cu trei la start şi toate la sosire, tânăra formaţie a reuşit totuşi să urce pe podium.
Aceleaşi felicitări merită şi cei din asistenţa tehnică. „Care, ne asigură Porcişteanu, au pregătit şi întreţinut, pe timpul cursei, maşinile într-un mod exemplar, fiind ocoliţi de orice fel de problema tehnică”.
Nicolae COSMESCU