Campania electorală se apropie de final. În continuare, PSD şi PNL conduc în preferinţele electoratului, iar formaţiunile mici se zbat în jurul pragului electoral de 5%. Partidele au apelat în această perioadă foarte mult la mediul online, Facebook-ul în special fiind plin de mesaje electorale ale candidaţilor din Argeş. Acolo să vezi promisiuni şi realizări! Problema este că unii mizează prea mult pe Facebook, postacii fiind la datorie, în vreme ce electoratul real este, de fapt, scârbit de ce i se serveşte zi de zi în meniul politic.
Radiografie
O radiografie cât mai aproape de adevăr ar surprinde următoarele elemente:
* PSD a reuşit să inducă în electorat următoarea idee: „Am mărit pensiile şi salariile, am reparat nedreptăţile Guvernului Boc”. La final, după ce analizezi plusurile şi minusurile, constaţi că PSD are un electorat în jur de 30-35% la nivel naţional şi de peste 40% în Argeş, iar scandalurile de corupţie nu îl afectează aproape deloc.
* PNL, în percepţia publică, este partidul care a încercat să se reformeze fără prea mult succes. Deşi a adoptat criteriile de integritate, nu a reuşit să implementeze în percepţie faptul că această reformă a reuşit. În plus, liberalii au o vulnerabilitate majoră – foştii pedelişti care „au tăiat salariile”. PNL beneficiază de faptul că este perceput ca singura alternativă reală la adresa PSD.
* PMP, partidul lui Băsescu, încearcă să prindă pragul de 5%. Popularii nu au reuşit să impună în electorat faptul că sunt un „partid nou”. Votanţii sunt mai degrabă din zona simpatizanţilor fostului preşedinte.
ALDE – construit pe imaginea lui Tăriceanu, i-a atras pe nemulţumiţii din zona fostului USL, dar atât.
Se va reforma clasa politică? Poate că da, dar după alegeri. Acum contează doar un singur lucru: captarea cât mai multor voturi.
Claudiu DIŢA