Consiliul Judeţean caută să ajungă la un acord cu Apele Române pentru a preveni un dezastru: prăbuşirea noului pod de la Căteasca. Acesta a fost construit cu bani europeni, dar nu au fost proiectate praguri de fund care să îl stabilizeze. În plus, în albia Argeşului se produce constant eroziune, iar dacă nu se intervine şi noul pod va avea soarta vechiului pod care trebuie să fie demolat, dar nicio firmă nu „s-a băgat” la licitaţie.
Pericol
Costul unui prag de fund ar fi, conform spuselor şefului de la Investiţii din Consiliul Judeţean, Sorin Ivaşcu, „cât pentru un pod nou”. Dar chiar dacă s-ar face pragul de fund, în cazul în care albia râului nu va fi regularizată de la lacul Goleşti până la Ioneştii de Dâmboviţa, investiţia va fi în pericol. Solul este mâlos, albia se erodează constant, iar Apele Române trebuie să intervină cât mai rapid. Din lipsă de bani, încă nu o face. Iar timpul trece şi, cine ştie, mâine-poimâine noul pod va fi închis!
Vultureşti
Deşi contractul de finanţare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală a fost semnat în iunie 2015, firma care a câştigat licitaţia de execuţie abia acum se apucă de construirea unui nou pod la Vultureşti, peste râul Argeşel. Până acum au fost probleme cu contestaţiile, ajungându-se şi în instanţă. Ordinul de începere a lucrărilor a fost semnat, iar investiţia ar trebui să fie gata în nouă luni, după cum a spus ieri Sorin Ivaşcu. Valoarea investiţiei este de 3,5 milioane lei. Podul nou – care va face legătura cu comuna Beleţi-Negreşti pe drumul judeţean 739 – va avea o lăţime de 7 metri (partea carosabilă) şi o lungime de 72 de metri. Vor fi construite şi două trotuare cu lăţimea de un metru fiecare. Podul nou va fi din beton armat, cu parapet metalic, iar podul vechi – afectat de inundaţii – va fi demolat. Accesul dintr-o parte în alta va fi asigurat de o construcţie provizorie.
Claudiu DIŢA