Cel mai tîrziu în primăvara anului viitor vom avea un pod nou peste râul Dâmbovița pe DN73, la Km.78+519, în punctul ”Podul Dâmboviței”. Compania Națională de Drumuri a desemnat câștigătorul procedurii de atribuire a contractului având ca obiectiv ”Proiectarea și execuția podului peste râul Dâmbovița”, firma desemnată fiind ”SC Maristar Com SRL”, din Titu – Dâmbovița.
Valoarea investiției este de 33,8 milioane lei (aproximativ 7 milioane euro)plus TVA, durata contractului fiind cinci luni perioadă de proiectare și zece luni pentru execuția lucrărilor, cu o garanție de cinci ani a podului. Noul pod va avea o lungime totală de 170 de metri și va fi de tip arc metalic cu calea sus, va avea rampele de acces din pământ armat cu înălțime de maxim 10 metri și o lungime de 593 m. În proiect intră o subtraversare a rampei Pitești printr-un pasaj de beton armat pentru accesul la proprietăți pe drumul local. Vor fi amenajate și două intersecții la DN73 pentru accesul spre centrul localității Podul Dâmboviței.
Noul pod se va construi în aval de podul vechi, prin această investiție realizându-se o variantă ocolitoare a centrului satului Podul Dâmboviței. Lucrările executate vor duce la eliminarea restricțiilor de tonaj și de gabarit depășit de pe DN 73, redeschizându-se legătura pentru traficul greu dintre Pitești și Brașov. Podul existent în zonă este unul din zidărie din moloane de piatră, construit în 1886 și declarat monument istoric.
De la Gheorghe Mihăiță, șeful SDN-Pitești am aflat că CNAIR, prin DRDP București – SDN Pitești, a mai colaborat în județul Argeș cu firma Maristar: ”Cei care vor executa investiția la Podul Dâmboviței au lucrat pe drumurile naționale din Argeș la Valea Iașului(DN73C), la Boteni(DN73D), la Morărești(DN7), pe drumul spre Slatina(DN 65), iar în desfășurare au lucrări mari de consolidări pe Transfăgărășan. Consider că este una dintre cele mai serioase și performante firme de consolidare de drumuri din țară și sunt convins că lucrarea de la Podul Dâmboviței va fi una de excepție, pe care o așteptăm și noi și șoferii care circulă pe drumul de la Pitești la Brașov.”, ne-a declarat Gheorghe Mihăiță, șeful SDN Pitești. Lucrările sunt estimate a fi demarate în jurul datei de 1martie, cu condiția ca vremea să permită demararea desfășurării organizării șantierului.