În decembrie 2021, Adidas a anunțat că se alătură brandului Nike în Metaverse pentru modelul „Wear-to-Earn”. Bored Ape Yacht Club, gmoney NFT și PUNKS Comic au colaborat cu Adidas pentru a sări în Metavers. Implicarea lui Converse ar permite companiei să continue să-și construiască o prezență în lumea virtuală.
După ce a cumpărat un NFT de la Bored Ape Yacht Club, Adidas a devenit cel mai recent brand cunoscut care a intrat în Metaverse. Adidas a plătit 46 ETH, sau 156.000 de dolari, pentru o operă de artă digitală de această natură. În ceea ce privește proiectele NFT, The Bored Apes este unul dintre cele mai bune. Proiectul NFT The Bored Ape a generat peste 1,3 miliarde de dolari în activitatea de tranzacționare secundară, odată cu introducerea a 10.000 de NFT-uri distincte în aprilie 2021.
Companii de top, precum Universal Music Group și alte celebrități de top, dețin inițiativa Bored Ape Yacht Club sau sunt afiliate la acest proiect. Deținerea unui Bored Ape le permite colecționarilor să profite de aspectul avatarului și să se angajeze în interacțiuni sociale cu alți utilizatori Metaverse. Brandul de îmbrăcăminte și încălțăminte sport și-a anunțat, de asemenea, scopul de a promova concepte metaverse de ultimă generație care le permit rezidenților virtuali să se dezvolte și să își exprime cele mai creative opinii, fiind în același timp autentici.
Înainte de acest anunț, Adidas a depus eforturi susținute pentru a se impune ca un participant important în Metaverse. La începutul anului 2021, afacerea a anunțat cooperarea cu Coinbase, care a lansat o piață NFT. Adidas deține, de asemenea, „Adidas” pe mediul de joc virtual bazat pe blockchain The Sandbox, un teren virtual cu Adidas. Va fi posibil să se construiască o experiență virtuală în spațiul de 144 de parcele.
Obiectivul maxim al Adidas rămâne necunoscut. Cu toate acestea, aceste inițiative indică faptul că firma pariază pe succesul Metaverse. Cu ajutorul acestuia, compania de îmbrăcăminte ar urma să își comercializeze lucrurile sale reale sub formă de obiecte virtuale. Aceste evoluții înseamnă că lumea virtuală va oferi noi perspective și căi de conectare cu clienții și de publicitate, de vânzare și de proprietate a unor articole unice.
Acum, în urma anunțului său despre planurile sale de a intra în spațiul Metaverse, Adidas și-a lansat în sfârșit NFT-urile, care au fost puse în vânzare miercuri, 15 decembrie 2021. Lansarea de către Adidas a primelor sale NFT-uri semnifică ambiția companiei de a se scufunda în spațiul Web 3 și în spațiul Metaverse, ambele atrăgând atenția multor companii în ultima vreme. Această mișcare strategică a Adidas, în cuvintele lui Erika Wykes-Sneyd, vicepreședinte al departamentului de marketing și comunicare al Adidas Originals, este în concordanță cu ambiția companiei de a se lansa mereu în idei care să prezinte originalitate. Ea a mai declarat că, prin această mișcare strategică, compania a „aterizat în prima linie a creativității, care este metaversul deschis… un loc natural în care Adidas Originals să intre: o lume sălbatică în care posibilitățile sunt cu adevărat nelimitate și în care oricine se poate exprima și poate fi recompensat pentru cele mai originale idei ale sale.”
Mutarea Adidas în spațiul Blockchain nu ar trebui să fie o surpriză pentru mulți. Potrivit lui Scott Zalaznik, Chief Digital Officer al companiei, „Blockchain este una dintre cele mai inovatoare tehnologii ale acestei generații” și este un instrument pe care compania îl poate folosi pentru a desluși oportunități nelimitate prin care Adidas poate relaționa mai mult cu clienții săi. Zalaznik a mers mai departe, afirmând că „fundația pe care compania o construiește împreună cu Web3 va duce la noi oportunități creative pentru parteneriate, la implicare prin intermediul bunurilor digitale și la o cale către un viitor mai incluziv.”
Colecția Adidas Originals a fost creată prin intermediul unor parteneriate cu cluburi notabile din spațiul NFT, inclusiv Gmoney, echipa care a creat Punk Comics și Bored Ape Yacht Club. Potrivit Venture Beats, „Adidas Originals a recreat căciula portocalie a lui Gmoney pentru a fi prezentată în mod digital în Punks Comic și fizic ca articol de îmbrăcăminte. Mai mult, brandul a reimaginat celebritățile ca avataruri 3D pentru a fi prezentate într-un videoclip cinematic care să teasing colaborarea.”
NFT-urile au fost puse în vânzare, iar cumpărătorii vor avea acces exclusiv la experiențele și produsele Adidas Originals. Odată cu noua evoluție, compania a anunțat că, începând cu 2022, posesorii de Adidas NFT vor avea acces la două forme de dispozitive portabile, iar acesta va fi unul digital și unul fizic.
Toate cele 30.000 de NFT-uri Adidas Into the Metaverse au fost luate în doar câteva ore de la punerea în vânzare vineri. Fiecare NFT a costat 0,2 ETH, care în prezent echivalează cu aproximativ 765 de dolari, iar compania a vândut 29.620 de NFT („Adidas și partenerii” au păstrat 380 pentru „evenimente viitoare”), ceea ce înseamnă că firma a câștigat peste 22 de milioane de dolari din vânzări în decurs de o după-amiază. Prețul Ethereum a scăzut în timp ce scriam acest articol, ceea ce face ca o cifră exactă să fie dificil de stabilit.