Se tot laudă administraţia locală că face şi că drege, iar primarul Ionică publică pe Facebook mesaje la zi cu noile realizări. În acelaşi timp însă, mulţi cetăţeni atrag atenţia că treaba e în realitate mai… nuanţată. Concret, lucrările la străzi şi trotuare se fac în mare grabă (chipurile, ca să dea bine în ochii oamenilor), iar „rezultatele” se văd după câteva luni sau, mai rău, câteva săptămâni.
Semnale, semnale
La intersecţia Teilor cu Exerciţiu asfaltul e practic terminat. Şoferii înjură de mama focului când trec prin zonă şi se întreabă cum a fost posibil aşa ceva, când acum o lună traficul rutier era închis tocmai pentru reabilitare.
Primim mesaje în ediţia online a ziarului şi de la piteştenii din Trivale. Aceştia spun că, deşi pe bulevardul Libertăţii miroase încă a smoală, la complexul 1 trotuarul asfaltat acum o săptămână s-a surpat. „Trimiteţi pe cineva la blocurile 11 şi 12A, să vedeţi ce bine au reabilitat… Porţiunea de trotuar dintre imobilele respective s-a stricat deja” – ne semnalează un cititor.
Cu pavelele e iarăşi jale şi mă aşteptam să se ajungă la critici dure. Am scris despre faptul că implementarea e o aberaţie încă dinainte de a fi puse, dând exemplul de la Timişoara. Acolo autorităţile au renunţat la pavelele „eco” după ce s-au convins că sunt un fiasco şi că nu au ce căuta decât în curţile oamenilor, în niciun caz în parcări. Când am pomenit despre această problemă, nimeni din administraţie nu a reacţionat şi muncitorii şi-au văzut de treabă. Deh, „aşa era proiectul”. Acum, ne rupem picioarele în ele… Ne-ar trebui un ziar întreg ca să cuprindem reclamaţiile ce ţin de reabilitare, căci problema e una generalizată la Piteşti. Practic, ar trebui să ne străduim să găsim o zonă unde treaba a fost făcută cu cap – aşa am reuşi să obţinem o imagine mai precisă asupra modului în care se execută lucrările de reabilitare. Altfel, nu ne rămâne decât să înşiruim zeci de străzi şi zone cu probleme. Concluzia e una singură: trăim într-un oraş unde cârpeala e la ordinea zilei.
George OLTEANU