În Piaţa „Vasile Milea”, aşa cum ne-a obişnuit în ultimele primăveri, Asociaţia Oamenilor de Afaceri Argeş a inaugurat o nouă ediţie a Salonului Auto Piteşti. Ca de fiecare dată, sute de cetăţeni s-au înghesuit printre maşini şi au încercat să descopere noutăţile din domeniu. Cei care nu au reuşit să le identifice au fost ajutaţi de consilieri specializaţi.
Mari reduceri
Scopul a fost acela de a atrage lumea la reprezentanţe, acolo unde pot face şi un test-drive, nu doar afla detalii tehnice. Târgul de anul acesta nu a stat însă sub semnul marilor inovaţii, ci al… marilor reduceri.
Astfel, după cum am aflat de la unul dintre consilieri, sunt din ce în ce mai mulţi piteşteni care vor să cumpere o maşină nouă faţă de alţi ani în care parcurile de automobile rulate, anunţurile de pe net sau târgul săptămânal făceau legea. Observaţi că pentru un automobil Renault Megane, spre exemplu, este afişat un discount de peste 2.500 euro.
Spun „nu” electricelor
Ce nu s-a schimbat este mentalitatea cetăţeanului care a rămas ancorată în motorizările clasice şi respinge deocamdată ideea de a încerca tehnologiile de propulsie electrică sau hibridă. Oamenii au însă destule motive să rămână deocamdată refractari: staţiile de încărcare ia-le de unde nu-s, iar preţurile unor astfel de automobile sunt prohibitive – cel puţin pentru buzunarele piteştenilor. La Bucureşti se observă o tendinţă de orientare către astfel de automobile, ce să mai spunem de ţările vest-europene unde, în câţiva ani, maşinile electrice vor deveni majoritare.
Piteştenii preferă în continuare motorizările diesel sau pe benzină şi automobile cu preţuri cuprinse între 6.000 şi 14.000 euro. Maşinile de lux prezente la târg rămân, evident, piese de admirat pentru cei mai mulţi dintre vizitatori.
George OLTEANU