După cum era de așteptat, recent modernizata piață din Găvana nu a atras cine știe ce clienți, tendințele piteștenilor (de fapt, putem spune că este deja un obicei) fiind să cumpere de la hipermarket – mai ales acum, de Crăciun.
Astfel, în vreme ce în marile centre comerciale au fost cozi uriașe, în piețele tradiționale numărai clienții pe degete.
Este interesant de studiat modelul de succes al unor piețe tradiționale din orașe europene de top, acolo unde asemenea spații au mare succes.
Diferența constă în faptul că piețarii, de pildă din Barcelona, acordă o atenție deosebită felului în care își aranjează produsele, făcându-le atractive, apetisante, irezistibile… Desigur, au și turiști, varietate, ceea ce noi nu avem.
La Pitești, așadar, nimic nou sub cupolă. Și degeaba e cupola nouă dacă oamenii, produsele, „ambalajele”, vorbele sunt aceleași.
2 Comentarii
Anonim
Ori, cum sunt catalogați/numiți de psihologi cei din noua generație de homo sapiens sapiens (?!!)care îşi pierd „concentrarea mentală”, la locul de muncă/serviciu, după 15 secunde (de care mai sunt în stare după atâtea „libere…cu punte”…de sărbători) , dar le place lor să le zici, cu respect, ziarişti/a 4atra putere în stat ??!!…
julian doe
pai daca si pietarii se aprovizioneaza tot de la piata de gros, ca si centrele comerciale, dar vind mai scump, preferam centrele comerciale, unde acelasi produs, din aceasi sursa e mai ieftin.