
Datele furnizate de ACAROM – Asociația Constructorilor de Automobile din România arată că, în august 2025, Uniunea Europeană a înregistrat 677.786 de autoturisme noi înmatriculate, cu 5,3% mai multe decât în aceeași lună a anului trecut.
Această creștere este susținută în special de vehiculele electrice și hibride, care devin tot mai populare, chiar dacă pe ansamblul primelor opt luni ale anului piața auto europeană rămâne aproape stabilă.
Evoluția pieței europene de autoturisme
În primele opt luni ale anului 2025, au fost înmatriculate 7.168.848 de mașini
noi în UE, marcând o scădere marginală de 0,1% comparativ cu aceeași perioadă din 2024. Dintre acestea, 1.132.603 unități au fost electrice, în creștere cu 24,8%, iar 3.116.852 unități hibride, cu un avans de 25,2%.Această tendință evidențiază o schimbare clară în preferințele consumatorilor europeni, care optează tot mai mult pentru soluții ecologice.
Diferențe între piețele naționale
Pe plan național, Spania a înregistrat cea mai mare creștere a înmatriculărilor noi, +14,6%, în timp ce Franța (-7,1%), Germania (-1,7%) și Italia (-3,7%) au raportat scăderi.
România se situează pe locul 13 în UE, cu 96.307 autoturisme noi înmatriculate, în scădere cu 9,6% față de aceeași perioadă a anului trecut. Dintre acestea, 4.678 au fost electrice (-32%), iar 48.268 hibride (+22,5%).
Performanța constructorilor auto
La nivelul grupurilor auto, Volkswagen a înregistrat cele mai multe unități noi în UE, cu 2.337.506 vehicule (+3,7%). Grupul Stellantis a raportat 1.298.913 unități (-7,4%), iar Renault 887.334 unități (+5,9%), dintre care 399.698 au fost Dacia (+3,2%). Ford a consemnat 286.272 autoturisme noi, în creștere ușoară cu 0,5%.
Această evoluție arată că, deși piața auto europeană pe ansamblu rămâne stabilă, interesul pentru vehicule electrice și hibride crește constant, indicând o tranziție lentă, dar clară către mobilitate mai sustenabilă.







































