Toată lumea spune că autostrada Piteşti-Sibiu este cel mai important proiect de infrastructură din România, urmând să întregească aşa-numitul culoar IV de transport paneuropean, de la Constanţa la Rotterdam. Până acum s-au cheltuit, per total, peste 20 milioane euro pe studii şi proiecte tehnice, majoritatea lăsate apoi să expire, dar de lucrat nu s-a lucrat nimic. Mai mult, termenul de începere a investiţiei se tot amână, în vreme ce alte proiecte similare par să aibă un alt regim. De exemplu, proiectul tehnic al lotului 5 Râşnov- Cristian-Braşov din Autostrada Comarnic-Braşov a fost finalizat, urmând ca până în noiembrie să fie obţinută şi Autorizaţia de Construire pentru demararea lucrărilor de construcţie. Anunţul a fost făcut de către Cezar Şerban, directorul general al Specialist Consulting. Separat de acest contract, Executivul încearcă să construiască autostradă de la Ploieşti – Comarnic – Braşov prin Parteneriat Public Privat (PPP). În acest sens, Guvernul a adoptat, în şedinţa din 29 august, un proiect de hotărâre privind studiul de fundamentare pentru autostrada Bucureşti – Ploieşti – Comarnic – Braşov. Unele voci susţin că în cazul autostrăzii Piteşti-Sibiu nu ar fi interes să de construire deoarece olandezii, care au interes pentru menţinerea poziţiei dominante a portului Rotterdam în Europan, s-ar opune; alte voci spun că anumite personaje nu s-ar fi înţeles cu privire la… „comisioane”; iar alţii susţin, pur şi simplu, că ar fi vorba despre incompetenţa autorităţilor. Oricum ar fi, cert este că Argeşul şi România în ansamblul său au de pierdut enorm atât din punct de vedere economic, cât şi social…
Pe Valea Prahovei rapid, în Argeş ca melcul
Advertisement
Advertisement