Oare v-aţi gândit vreodată la efectele reale ale globalizării asupra sistemului educaţional românesc? Acest fenomen rapid, care ne cuprinde în mrejele sale din ce în ce mai strâns, atrage după sine nevoia perfecţionării continue a demersului didactic, o revoluţionare a tehnicilor şi a metodelor de predare-învăţare-evaluare, pentru a veni astfel în întâmpinarea nevoilor şi intereselor tinerilor.
Pentru a-i pregăti pe elevi pentru integrarea într-un spaţiu multicultural, aflat într-o necontenită evoluţie şi caracterizat de o permanentă dezvoltare durabilă, un grup de dascăli inimoşi ai Colegiului Naţional „Zinca Golescu” din Piteşti, sub atenta coordonare a prof. limba englez Aida Grecu, au demarat proiectul „Abordări inovatoare ale activităţii instituţionale”, prin programul Erasmus+, finanţat cu 25.100 euro de Comisia Europeană. Membrii echipei de proiect, formate din: dir. prof. dr. Maria Broştescu, dir. Adj. Daniela Luţă, psiholog Ştefania Bălcău, prof. Geanina Preda-Vilcu, prof. Monica Mihăescu şi prof. Vlăşceanu Cristina, s-au lansat într-o incursiune în lumea cunoaşterii domeniului comunicării-cooperării în echipă şi a metodelor activ-participative de predare-învăţare-evaluare a disciplinelor C.L.I.L.
Dacă toamna anului 2016 ne îmbia cu gândul la fascinanta călătorie în lumea predării moderne, în spaţii europene variate, primele raze de soare tomnatice ale anului 2018 ne-au ghidat paşii spre Conferinţa finală a proiectului „Abordări inovatoare ale activităţii instituţionale”, organizată în incinta Centrului Cultural Piteşti. Roadele muncii noastre, depuse pe parcursul celor doi ani de implementare, au fost valorizate şi diseminate către o audienţă aleasă, dascăli şi elevi din judeţ, preocupaţi de cunoaştere şi performanţă. Trecând atent în revistă, atât activităţile de formare frecventate la English Matters în Jaen, Spania, Intercultural Association Mobility Friends în Barcelos, Portugalia, NGO Motivated Learning for Everyone cu sediul în Sofia, Bulgaria, The Lake School of English, în Oxford, Marea Britanie, cât şi întregul proces de împărtăşire a informaţiei la nivel instituţional, local, judeţean şi chiar internaţional, am adus în prim plan produsele finale ale proiectului, concretizate într-un DVD şi o culegere de idei practice redactate în limba engleză, menite să optimizeze capacitatea de comunicare şi cooperare în echipă, precum şi să dinamizeze predarea disciplinelor C.L.I.L. Broşura „A bundle of brilliant ideas”, aşa cum am numit-o noi, autoarele cărţii, are avantajul de a fi vizibilă şi accesibilă tuturor celor interesaţi, pregătită pentru descărcare şi utilizare, pe website-ul oficial al proiectului www.aiaierasmusplus.tk.
Nu mică ne-a fost mirarea să observăm entuziasmul, curiozitatea şi deschiderea cu care cei prezenţi au receptat activităţile implementate de noi, în scopul preluării, adaptării şi aplicării lor, urmărind astfel lărgirea orizontului de cunoaştere şi adaptarea tehnicilor personale de predare -învăţare la standardele internaţionale. Aşa cum ne-a obişnuit la fiecare activitate educaţională de impact sporit, Inspectoratul Şcolar Judeţean Argeş ne-a oferit sprijinul, prin prezenţa caldă şi încurajatoare a d-nei inspector general adjunct, Mihaela Crişan, care a evidenţiat necesitatea şi rolul major al proiectelor Erasmus+ în perfecţionarea şi modernizarea sistemului educaţional românesc, îndemnându-ne spre iniţierea şi implicarea în acţiuni de acest gen.
Părerea unanimă este că proiecte de o asemenea anvergură sunt necesare tuturor, elevi sau profesori, schimbul de bune practici în plan multicultural devenind esenţial, atât în ceea ce priveşte dezvoltarea personală, cât şi cea instituţională.
Ca şi coordonator al acestui proiect, pot afirma cu certitudine că proiectul „Abordări inovatoare ale activităţii instituţionale” a însemnat atât o redimensionare a demersului didactic prin integrarea noilor tehnici, prin asumarea implicării elevilor în actul învăţării, cât şi un pas spre deschiderea unei noi perspective asupra modului în care şcoala pregăteşte tinerii pentru provocările lumii contemporane.
Aşadar, să parcurgem cât mai mulţi paşi spre performanţă!
Participarea la activităţile din cadrul proiectului „Abordări inovatoare ale activităţii instituţionale″, s-a realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus+. Informaţiile prezentate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor articolului, iar Comisia Europeană şi Agenţia Naţională în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale nu sunt responsabile pentru felul în care este folosit conţinutul acestor informaţii.
2 Comentarii
Anonim
„Comisia Europeană şi Agenţia Naţională în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale nu sunt responsabile pentru felul în care este folosit conţinutul acestor informaţii.”
Interesantă explicația, dar tot nu înțeleg de ce nu este responsabilă Agenţia Naţională în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale că doar funcționează cu bani publici (și ce bani) că doar „Inspectoratul Şcolar Judeţean Argeş ne-a oferit sprijinul, prin prezenţa caldă şi încurajatoare a d-nei inspector general adjunct, Mihaela Crişan…”
Anonim
De fapt toate aceste „proiecte” au un singur scop strângerea de diplome necesare obținerii gradației de merit de 25% . Cum justifică salariul în perioadele când nu sunt prezente în școală?