Orașul Mioveni, unicat în țară la capitolul “de râsul curcilor”.
Mioveni, oraș cu aproximativ 30.000 de locuitori, a rămas de “căruță” în zona cea mai activă economic a județului nostru, populația bazându-se pe vehiculele personale sau pe liniile private de transport. Dacă ar fi să o judecăm la rece, faptul că nu există transport public la Mioveni, respectiv absența acestui oraș din zona metropolitană, sunt aspecte demne de consemnat în cronicile veacului.
Am luat la “puricat” harta României și nu am găsit alte orașe care să se afle într-o asemenea situație. Spre exemplu, până și localități “minuscule” precum Agnita au, mai nou, transport public. Astfel, din acest punct de vedere, putem plasa orașul Mioveni la loc de cinste alături de “Cuca Măcăii” și “Cucuieții din deal”.
Mai toate localitățile din apropierea municipiului Pitești au aderat la zona metropolitană și au acum transport public de călători: Ștefănești, Bradu, Bascov, Oarja, Căteasca, chiar și Moșoaia. La Mioveni, atât s-a “putut”! Bine că bifează cu “succes” multe alte capitole precum spital, cultură, sport, cămine pentru vârstnici, parcuri, locuri de joacă, parcări. Un oraș care are de toate și nimic, cam asta este.
Transportul Pitești – Mioveni este o problemă ridicată nu de către administrația locală, ci chiar de către cetățeni!
Sunt tare curios dacă în următorul exercițiu administrativ lucrurile se vor îmbunătăți semnificativ sau rămâne orașul care se bate cu pumnii în piept că a făcut un mare spital (care doar arată bine) și că au Uzina Dacia. Apropo, când s-a înființat Dacia, Mioveniul se numea Colibași.
Ca o paranteză: istoria uzinei începe în anul 1943, în apropierea localității Colibași, situată la 12 km Nord de orașul Pitești. Lucrările de construcție ale Uzinei de Automobile de la Pitești (UAP) au început în primele luni ale anului 1967 și s-au încheiat în Mai 1968. Primele vehicule au ieșit de pe linia de montaj în data de 3 August 1968, sub numele Dacia 1100. Inaugurarea uzinei are loc în data de 20 August 1968 (sursa dacia.ro).
Aurel Costache, candidatul PSD pentru primăria Mioveni, promite să rezolve problema transportului public.
“Ne gândim să intrăm și noi în zona metropolitană. Adversarii politici au venit cu argumente mai mult de formă, decât de fond. Acest transport mai ieftin pentru populație ar trebui să fie printre preocupările noastre, ale consiliului local și ale primarului care vine în următorul mandat”, a declarat Aurel Costache.
10 Comentarii
awawa
mioveni e din 1400 si ceva ma verilor, l-au numit comunistii colibasi, scrieti toti articole vai de capu vostru
awawa
dar la chestia cu transportu aveti dreptate muie vulturu company e pe mana cu georgescu
Anonim
Mioveni era un sat din comuna Colibași, acum Colibași e un cartier al orașului Mioveni, comuniștii au făcut rocada, denumirile sunt de sute de ani…
Anonim
Dezacord gramatical.
„Ce se intamplă = prezent!
„În următorii 5 ani” reprezintă o acțiune în viitor!
Deci corect este: ce se VA întâmpla în următorii 5 ani!
Părerea mea.
Rău dar bun
Intre Mioveni și Pitești va exista transport privat mulți ani de aici inainte deoarce o parte din profitul companiei intră în casierie la partidul care guvernează acest județ și această țară.
Gigi
Intre Pitești și Mioveni va fi transport privat mulți ani de aici înainte deoarece o parte din profitul companiei intră în casierie la partidul care guvernează acest județ și această țară , iar cei din Mioveni se fac că nu pricep de ce trebuie transport public .
Gigi
Intre Mioveni și Pitești nu va fi transport privat mulți ani de aici înainte deoarece o parte din profitul companiei intră în casierie la partidul care guvernează acest județ și această țară , iar cei din Mioveni se fac că nu pricep de ce trebuie transport public .
Anonim
Tot ce s-a făcut a fost pt mafia PSD care este beneficiara acelui transport privat (ca și coacționar,prin dos).Spitalul la fel,făcut ca sa ia șpăgile pt angajare.Da au catedrala,nu?Cu numele lor pe clopote că doar sunt stăpâni peste sclavii aia pe veci…Le-am mai zis eu unora care locuiesc acolo :la ce bani varsă uzina ar fi trebuit să aibă metrou !Mi se pare că după Cernavodă este ca bani(per cap de locuitor) pe locul doi în țară.Si nu-s in stare de aproape 25 de ani de când a venit Renault ,să organizeze un transport public intern(cu comunele din zona) cu câteva autobuze mici(înguste și mai scurte,ca pt drumurile noastre nu ce a făcut mafia PSD la Pitești)…Mare prostie pe românii ăștia !Sa votezi asa ceva zeci de ani….Și de ăștia din Mio se știu multe(cu blocuri construite /autorizate aiurea unde au apartamente ai lor,tot neamul cu cei incardasiti).Nu a greșit când a scăpat unul de-al lor pe o inregistrare o remarcă spunând „să iesim din grupul asta infractional organizat”.Asta nu e partid fraților!La următoarea revoluție ,cu tot cu colaboratori nu cum am făcut în 89 și i-am iertat pe PCRisti cu toți nomenclaturiștii,prim-secretarii,securiștii,etc.Nu știu cum pot uita Bucureștenii ce le-a făcut PSD cu minerii…Sa te omoare cu bata în stradă,și pe copii tai(studenți) și tu să-i tot votezi și la Primărie și în Parlament.Prost popor !
Anonim
Articol de cacao că sa nu spun altfel … culmea,gazetarul a decoperito acum… hai sictir!
Babanovac
Ati luat la …….puricat lista oraselor.Nu zau ! Pai va dau exempe numai din Caras-Severin care
nu au transport public: Oravita,M.Noua,Anina.
Scriem să ne aflam in treaba.!