O femeie din Pitești acuză Finanțele că a lăsat-o fără pensie.
Funcționarii de la Finanțe au pus „tunul” pe datornici și, în acest sens, avem informații despre zeci de conturi blocate și reclamații de la cetățeni revoltați de cum își desfășoară activitatea Fiscul.
Este și cazul doamnei Georgeta Cârciumaru care, spre deosebire de alții, spune că a dat în judecată instituția din Argeș.
Femeia, care are o pensie de aproximativ 1.500 lei, ne-a vizitat la redacție și ne-a declarat următoarele:
„Vreau să-mi spună clar ce am de plată și să oprească pe cuponul de pensie. Ei ce fac? Îmi opresc de la Casa de Pensii, îmi opresc și cardul de la bancă. Ultima dată mi-a oprit și acel ajutor de 700 de lei și încă 100 de lei din pensia mea. M-am dus să iau banii de la bancă, când colo – nema. A oprit și banca 800 de lei. Am mai rămas cu 700 și ceva de lei.”
Se pare că motivul pentru care fiscul a pus poprire pe contul pensionarei sunt mai multe cheltuieli de judecată în sarcina acesteia și despre care ANAF a fost notificată de instanța judecătorească.
În schimb, Georgeta Cârciumaru susține că Fiscul nu a transmis la rândul sau o notificare legată de datorii, respectiv un termen de plată. Femeia s-a trezit cu contul blocat.
Acest gen de problemă nu are o soluție generală. Sunt fel și fel de motive pentru care se poate ajunge la poprire pe cont. Ce știm clar este că, în urmă cu câțiva ani, oamenii primeau la poștă plicuri cu notificări de la ANAF, prin care erau înștiințați că urmează să li se blocheze conturile din cauza unor sume neachitate.
Mai clar, mai simplu: oamenilor li se comunica un termen limită, având astfel răgaz pentru a soluționa problemele financiare.
În prezent, mai multe persoane afirmă că s-au trezit direct cu popriri și acum așteaptă zile în șir cu conturile blocate.
Și mai grav este că durează uneori și săptămâni de la „dezamorsarea” situației și până la revenirea la normal. Câteodată, o vizită la Finanțe echivalează cu o zi pierdută și mulți nervi.
Georgeta Cârciumaru ne-a exemplificat experiența trăită în această situație.
„M-am dus peste ei și le-am spus să-mi deblocheze banii din bancă. Și-au bătut joc de mine, m-au trimis de la un ghișeu la altul să facă ei calcule, să-mi dea o hârtie de care aveam nevoie pentru bancă. Au stat 2 ore să se uite în calculator, apoi s-au dus la director care mi-a zis că nu se poate, că trebuie să mai vorbească cu colegii. I-am spus: gândește-te bine, că m-ai nenorocit! Eu trebuie să plătesc unde stau, am nevoie de medicamente…”
„A rămas să vin peste o săptămână, ca să vorbească… I-am spus aveți toate dovezile, ce vreți să mai vorbiți?! Nu a vrut să înțeleagă, nu mi-a dat nimic, eu am plecat. E deja a doua săptămână și nu s-a rezolvat”, a mai adăugat pensionara.
Femeia spune că deja se judecă cu Fiscul, fiindcă și în primăvara acestui an a mai avut o situație similară.
Și atunci, și acum, comunicarea lipsă pare să fie cauza tuturor necazurilor cu Finanțele.
O variantă prin care puteți evita deplasările la sediul instituției ar fi înregistrarea în Spațiul Virtual Privat, de unde aveți acces la o multitudine de informații financiare personale.
Problema este că și acesta se dovedește nefuncțional. Cel puțin astăzi, 26 iulie a.c., când am dorit să testăm acest serviciu, am primit următorul mesaj (foto).
Un Comentariu
Dani
Am luat 7 la capacitate la română, insa pana si eu știu sa scriu corect titlul ala…