Hop şi ministrul!
Lucrările la secţiunile 1 şi 5 ale autostrăzii Sibiu-Piteşti vor fi scoase la licitaţie în primele zile ale lui decembrie 2016, iar la jumătatea aceleiaşi luni şi cele aferente secţiunii 4, a declarat, la rândul său, ministrul Transporturilor, Sorin Buşe. Potrivit acestuia, practic, 65 din cei 116 kilometri ai autostrăzii vor fi scoşi la licitaţie anul acesta. „Pentru secţiunile 1 şi 5 (ale autostrăzii Sibiu-Piteşti – n.r.), studiile geologice au fost aproape finalizate, apoi vor intra în analiza CNAIR şi vrem să le scoatem clar la licitaţie pentru lucrare în primele zile din decembrie. Iar pentru secţiunea 4, care este decalată cu două săptămâni fiindcă a fost puţin întârziată – eu nu speram să fie gata anul acesta – vor fi terminate aceste foraje şi studii până la jumătatea lunii noiembrie, iar la jumătatea lunii decembrie dorim să o scoatem la licitaţie”, a spus Buşe. Iar secţiunile 2 şi 3 vor fi scoase la licitaţie în luna mai a anului viitor. Bla, bla, bla…
Grafic
„Pentru cele două secţiuni care rămân dorim să completăm studiile de fezabilitate până în aprilie-mai anul viitor şi apoi, în mai, să le scoatem la licitaţie. Deci (autostrada Sibiu-Piteşti – n. r.) nu mai este în stadiul de proiect, este avansată. Am reuşit să redemarăm şi acest studiu de fezabilitate care era blocat din diferite motive complexe, deci am rezolvat şi problema asta, iar anul acesta începem proiectul, începem licitaţia”, a subliniat ministrul Transporturilor. El a adăugat că traseul autostrăzii este stabilit pentru secţiunile 1, 4 şi 5, iar pentru secţiunile 2 şi 3 acesta va fi cunoscut în câteva zile, până la finele lunii octombrie. La începutul lunii septembrie, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Cătălin Homor, declara, la Sibiu, că termenul pentru predarea întregului proiect al autostrăzii Sibiu- Piteşti s-a decalat cu patru luni şi a fost stabilit pentru luna aprilie 2017. Autostrada respectivă, de 116 km, reprezintă prioritatea zero în Master Planul General de Transport al României (deocamdată numai pe hârtie!) şi ar urma să închidă culoarul Nădlac – Bucureşti, în prezent lucrându-se la studiul de fezabilitate care trebuia finalizat în acest an.
Claudiu DIŢA








































